torsdag 29 juli 2021

Mitt solsken!

 Min Ida, tack för en underbar dag! Du och jag på Mauritzbergs slott.



Vilken vecka jag har haft! I måndags var det bara Lotta och jag... shopping och lunch på stan.
Hon hittade Fem jättefina klänningar (sådan mor, sådan dotter) på REA.
När vi satt och åt sa hon till mig: "Tack mamma, jag uppskattar verkligen det här!".
Hjärtat, det gör mig glad! Hon har haft det rätt så tufft under pandemin. 
Jobbet stängdes ner och hon blev rätt så isolerad. Men nu ser vi ljuset!


Och idag, Ida och jag på vackra Mauritzbergs slott. 
Även hon tycker om att umgås med sin mamma. Kul!


Vi har haft en heldag med härlig sommaryoga i slottsparken med Jenny.

Jenny är en gammal kollega till mig som sadlade om till yogainstruktör.

ÄR IMPONERAD AV DEM SOM VÅGAR SATSA PÅ DET DE BRINNER FÖR.

Vi startade med en mjuk och skön morgonyoga som väckte kroppen på bästa sätt inför dagen. 
Sköna positioner som sträckte ut hela kroppen och gav mjuka flöden som satte igång energin.




Efter en lugn paus med juice, te och uppskuren frukt var det dags för dynamisk yoga. 
Det var en riktigt fysisk yogastund som stärkte kroppen med hjälp av olika positioner och flöden.


 Efter den goda lunchen var det dags för yinyoga. Perfekt! 
Det är en av de lugnaste yogaformerna och den har sitt ursprung i kinesisk medicin. 
Positionerna är enkla och utföres liggande eller sittande och de hålls under flera minuter. 


Yogapassen avslutas med meditation En övning i att stilla sinnet. 
Det finns många olika meditationstekniker som hjälper till att blicka inåt, stärka sinnet och skapa mer närvaro i kroppen. 
Det sänker stressnivån, ger kroppslig och mental avslappning, gör att man blir mer fokuserad och får perspektiv på saker och ting. 


Vi hade tänkt avsluta dagen med ett dopp i Bråviken men precis när sista yogapasset var slut kom ett riktigt regnoväder.



Vi fick verkligen en jättehärlig dag tillsammans Ida och jag. 
Allt gott till dig min kära läsare! Namaste!

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig och Ida.)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilka fina och mysiga dagar med både Lotta och Ida som du haft. Härligt att umgås på tu man hand med var och en ibland.
Yoga är så skönt för både kropp och själ. Jag brukar sträcka ut kroppen på morgonen med några övningar.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

Channal sa...

Visst är det värdefullt o mysigt! Bra där, borde göra mer yoga hemma! Ida är bättre på det än jag. Yoga passar mig🧘‍♀️

KRAM

Ninnie sa...

Vilka härliga dagar! Yoga har jag aldrig testat, men skulle gärna vilja. Min syster som yogat en del har sagt till mig att jag borde börja med yoga, för att bli bättre på att stressa av vilket jag nog kunde behöva ibland..!
Så mysigt att umgås med sina vuxna barn, de käraste man har!

Channal sa...

Tycker absolut att du ska testa yoga! Tror man ska ge det en chans efter minst 3 mån. Ja, det är kul att de gillar att umgås med sin mamma.

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Vad härligt ni har haft det. Rikedom är att få spendera kvalitetstid med döttrarna! Det blir man varm i hjärtat av. Jag har också en kollega som axlat om och som nu håller på med yoga på heltid. Modigt!

Varma kramar från ett regnigt Dalarna!

Anneli

Channal sa...

Visst är det mysigt att barnen fortfarande vill umgås med sin mamma! Tänk om man själv hade vågat.

KRAM