onsdag 21 juli 2021

Stegeborgs hamnkrog...


Här sitter maken och jag i bilen... han är INTE sur. 
Han är bara koncentrerad på sin bilkörning och omedveten om att jag leker med kameran.
Jag däremot smilar upp mig... jag är glad! 
Vi är på väg till Stegeborgs hamnkrog med underhållning, musikquiz och god mat.



Väl framme tog jag mig ett glas sommarbubbel prosecco och maken en alkoholfri Nils Oscar.


Till förrätt valde vi samma... och det smakade riktigt bra!
Skagen à la Tore Vretman serverad med toastbröd, citron, löjrom & dill.


Till huvudrätt valde jag faktiskt inte fisk denna gången men ett glas rosé så klart.
På min tallrik - helstekt kalventrecote med primörer, rödvinssås, potatisterrin & örtolja. 
Maken tog lammfilé med rostad potatis, primörer, rödvinssås & syltad rödlök.


Stegeborgs Hamnkrog är en mysig skärgårdskrog belägen precis vid vattnet med utsikt över inloppet till Göta Kanal.


Efterrätten - Musikquiz, fläderpannacotta med rabarberbitar... garnerad med körsbär & rostad choklad.



Vilket avslut på kvällen... vi hade bara ett fel på musikquizen och inget annat lag hade alla rätt!
Vi var bäst av 35 lag och då blir maken och även jag så här glada!




Solnedgången var varm och ljuvlig... tycker faktiskt om när solen går ner bakom skogen.





När solen var nere kom en jättemåne fram på en ljuvlig rosalila kvällshimmel...


Vi fick verkligen en jättetrevlig kväll på ett superfint och mysigt ställe...





Fantastisk biltur hem också genom natten på slingriga vägar bland böljande fält ute på Vikbolandet.
Skön musik på radion och ett jättebra sommarprat om naturens plats på vår planet av miljöjournalisten Henrik Ekman. 
Och på det... den otroligt vackra himlen med en megamåne som tyvärr inte gör sig rättvisa på bilden.


Visst ser jag att augusti närmar sig... kvällarna blir mörkare och månen allt större.
Om en månad är det dags för skolstart 21/22... TJOHOO! Ska bli så kul att få träffa alla elever igen.

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken härlig tur till Stegeborg med mat och musikquis, som ni dessutom var oslagbara i 👏.
Vackra foton över ett vackert sommar Sverige.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Stegeborg är verkligen ett smultronställe nära oss.

KRAM