torsdag 12 augusti 2021

Kvällsmat på balkongen...

Kära vänner, nu vill jag dela med mig av kvällens middag...
Tänk att kunna sitta ute klockan åtta och äta sin kvällsmat i bara blusen utan att frysa.
Vilken jättemysig kväll vi fick... och tredje arbetsdagen avklarad.
Det har varit roligt... men hjälp så trött jag är när jag kommer hem.



Kvällens middag blev bakad potatis. Vill tipsa om världens bästa knep!
Skölj bakpotatisen, skär ett kors på toppen av potatisen, linda in den i hushållspapper.
Lägg in den i micron på högsta effekten i 10 min. PLING! Klar! OBS! En potatis i taget i micron.



Röran till den bakade potatisen... keso, räkor, hackad rödlök, dill, lite salt och grovmalen peppar.
Till det rom, en citronklyfta, oliver, salladsblad, persilja och egen bifftomat.


Vilken lyx att kunna plocka sin egen supersöta goda STORA bifftomat alldeles själv.



Nu går det fort med alla hundra tomater på balkongen...


Vi gick in strax innan nio på kvällen och det var fortfarande skönt ute... ljuvliga kvällar. 
Och pelargonierna på balkongen skänker mig mycket glädje!

Underbara augusti!



Må gott min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Åhh, bakad potatis var väldigt länge sedan jag åt. Tack för det tipset.
Härligt att ni fortfarande kan sitta ute och äta på kvällen.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

dianasdrömmar sa...

Ljuvlig kväll och så gott kram

Channal sa...

Varsågod! Hoppas på en skön höst!

KRAM

Channal sa...

Tack! KRAM