onsdag 4 augusti 2021

På landet igen då...



Idag var vi och hälsade på makens äldsta son och hans familj. De har flyttat ut till landet.
Och här ska de bo i ett helt år i en fin liten stuga mitt i skogen utanför Kisa.


Vi ville önska dem all lycka och hade med oss  
en fin mårbackapelargon i en italiensk terrakottakruka som inflyttningspresent.


Stugan ligger i en glänta... en riktig liten idyll. Här kommer de att trivas!
Har ni sett vilken vacker och häftig stam lönnen har. Den ser ut som en krona... perfekt för en koja.


Vi blev bjudna på en vegetarisk pastarätt till lunch.
Det var gott, väldigt gott till och med... så jag bad om att få receptet!



Sommaren bara fortsätter! 
Efter maten åkte vi till Glimmingen, en insjö mitt i skogen med sandstrand.
Det här är vackra områden i södra Östergötland som jag aldrig tidigare har besökt. 
Jo, jag har faktiskt åkt igenom Kisa vid två tillfällen på 90-talet när barnen var små.
Vi var då på väg till Astrid Lindgrens Värld. 





Se vilken fin snäcka jag fann vid strandkanten...


Kul med frisbee... Lilly har tungan rätt i mun och kastar bra... Swishshshsh...


Kisa, det var väl härifrån Kisa Magnusson kom ifrån och Inger "Pippi" Nilsson.
Och nu bor de här två gullungarna där... Inez och Lilly. 
Deras mamma är ju faktiskt t.o.m. uppvuxen i Kisa.


Efter badet blev det lite blåbärsplockning till glassen. Tänk att ha blåbär inpå knuten.




Vi fick en jättemysig dag tillsammans... och det var kul att se hur idylliskt de har det.
Jo, Inez gjorde grimaser på de flesta av bilderna... jättekul! Haha!

Nattinatti till dig min kära läsare! 
Redan en ny dag och kudden ropar mitt namn!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilket ställe så fint och vackert.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Ja, det är fint!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Men vilken dröm att få bo i ett torp i en skogsglänta och ha en sådan där sjö med fin sandstrand alldeles i närheten. Vilka härliga promenader man skulle kunna ta på det stället. Tänk i höst så fint det måste bli där då. Du får åka tillbaka!

Varm kram och ha en fin kväll!

Anneli

Channal sa...

Eller hur! En stor magisk lönn vid husknuten. Tänk den i höstfärger!

KRAM