söndag 20 mars 2022

Vårdagjämning... och vilken dag!


Kära vänner! Nu får vi mer dag än natt i Sverige... VÅREN ÄR HÄR!
OCH Vilken söndag vi har haft... känner hettan på mina kinder. Tack SOLEN! 
Sällan har väl våren gjort en sådan storslagen entre som här i Östergötland idag. 
Här kommer en bildbomb från dagen!


Uppdukat till frukost! Simply breakfast...
Efter frukosten dukade jag fint till söndagsmiddagen, fixade minisemlor, sallad och äppeltsatsiki.


Min Idas man jobbar på Migrationsverket och där går det på högvarv... han behövde jobba idag.
Så Ida med barnen har varit här hela dagen och Lotta var ju redan här hos oss sedan igår.
Vi bjöd på läcker regnbågsforell i ugn med ugnsrostad potatis doftande av rosmarin och till det äppletsatsiki.



Det blev en riktigt riktigt GOD söndagsmiddag. Alla formar och skålar blev renskrapade... MUMS!
Efter maten… premiär nere vid vårt sommarbo... och hur ljuvligt var inte det! 



Alma bjöd på tång... och både hon och Frank doppade fötterna i vattnet och de tyckte inte att det var kallt.








Tänk att ett gäng solstolar kan bli ett tåg... 


Och efteråt  blev det en tur till Spökhuset... kusligt spännande!




Ingen inne i Spökhuset... alldeles tomt och så har det varit så länge vi har bott här, sedan nov. 1989.


Roligt att gunga och leta insekter... ja, nu har många små vänner vaknat ur sin dvala.


Även krokusen har vaknat och kommit upp... 
De godaste minisemlorna serverades till efterrätt... alla mumsade i sig och njöt.




Hela fatet gick åt i ett litet nafs... riktigt festligt och gott var det!


Vilken helg vi har haft... solen har värmt och solglittret har bländat oss! 
Sen mina barn och barnbarn på det är bästa vitaminkicken! 

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig och Ida.)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken dag med god mat och få vara med det finaste man har, sina barn och barnbarn.
Nu längtar jag efter våra så mycket. Längtan blir ännu mer intensiv när man har ett datum att åka till dem.
Kram Carin

Channal sa...

Ni har inplanerat en tripp till Sverige eller kommer de till er? Mysigt!

KRAM

Ninnie sa...

Men å, vilken underbar helg! Sol och vår och barn och barnbarn, god mat (den där fisken såg verkligen jättesmarrig ut!!) och vårvärme. Jag tror ni haft varmare än vi, här har solen strålat också men det har blåst kalla vindar. Men söndagsfika i lä på altanen hade vi i alla fall. JA, visst är det underbart när våren kommer!?!

Channal sa...

Fantastiskt helg och vi hade det jättevarmt i solen nere vid vårt sommarbo! Så varmt att Lotta och jag gick in i stugan för att svalka!

KRAM