fredag 20 maj 2022

Bättre än bäst - fredag igen!


Just idag har vi haft friidrottsdag på skolan. Grått med duggregn och +13.
Det blev verkligen lyckat trots vädret... inga sura miner. Bara glada elever!
Minns när jag själv gick i skolan och vi hade friidrottsdagar... det var bland det roligaste jag visste!
Springa 60 m, häcklöpning, längd- och höjdhopp, stöta kula och springa stafett.


Helgbuketten... en söt tulpan i ett snapsglas.





Överlycklig att rådjuren har låtit bli tulpanerna i år... halleluja säger jag bara! 



Båda gamla och nya tulpaner kommer upp... alltid en överraskning dag för dag!



Ordet tulpan kommer ursprungligen från persiskan och betyder turban.



Mitt lilla Mini-Holland...


Minns att min mormor Ida drömde om att få komma till Holland för att få se alla tulpanfält.


Idag har jag bakat kärleksmums, pinocciotårta och vaniljbullar. Maken han har städat!
För imorgon ska vi ha födelsedagskalas med alla barn och barnbarn. Det är kul att fylla år!
Ännu mer roligheter blir det på söndag... för då ska jag på konstrunda i Stockholm.


Allt ljus på dig min kära läsare!

Trevlig helg och Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tulpaner i snapsglas.
Good to the last dro(o)p! :)

P.S. Förgätmigej är Alaskas statsblomma.

Låter som om du kommer att ha en jättetrevlig
lördag. Kramar öch grattis till födelsdagsbarnet.

Ruth i Virginia

Anonym sa...

Tack Ruth! Alaskas och Dalsland blomma! Lyckost till dem! Rhododendron West Virginias statsblomma! Jag tror jag kan Sveriges alla landskapsblommor. Kul att lära sig USAs också! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon i stugan.

Tulpaner är som konstverk och vackrast på slutet. Just det där med att de ändrar utseende varje dag gör att man förundras.
Så vackra bilder på dina fina tulpaner.

Hoppas du får ett riktigt trevligt födelsedagskalas.

Spännande med konstrunda. Enjoy!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Tack Anneli! Det är roligt med tulpaner och jag ser fram emot morgondagen. Idag kalas! KRAM

Mamma C sa...

Jag gillade friidrottsdagarna i skolan med.
Så vackert i din trädgård nu med alla vackra tulpaner.
Ha en mysig lördag med födelsedagskalas och att träffa hela din flock.
Ha även en fin söndag i Stockholm.

P.S. Frågade gubben om han kunde se något konstigt med min blogg. Han gjorde en snabbkoll och tyckte inget såg konstigt eller märkligt ut.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack! Nu Melodikrysset! Sen ska finkopparna fram!

Jättetrist att mina kommentarer försvinner hos dig. KRAM

Ninnie sa...

Älskar tulpaner! Så fina, vilken trädgård du har!
Ha en finfin födelsedag-kalas-dag i dag!!
Kram från Ninnie

Anonym sa...

Tack! Jag har en liten plätt med tulpaner! KRAM