måndag 16 maj 2022

Middleaged teacher's Wardrobe Diary...


Lördagens outfit - Ljuvlig fjärilsblus i lätt bylsig modell. 
Örhängen, halsband och min stora ring Miss Butterfly från Efva Attling.


Till blusen hade jag en olivgrön silkig slät lite klockad maxikjol.



Jag hade planerat ett par krämfärgade pumps med höga vassa klackar.
Men i sista minuten innan jag gav mig iväg blev det mina platta gula slingbacks i mocka.


De matchade min gula skinnjacka och den gula lilla axelremsväskan.



Anna 58... och imorgon blir det en ny siffra. 
Jag kände mig fin och jag hade det jätteroligt på 25-årsfesten!


Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

Ninnie sa...

Men å, vilken fin blus!! Så fin och vårig du är, härligt med den gula färgen. Jag gillar också gult - har alltid gillar den färgen, ja, ända sen jag var liten! Har en ljust gul sommarklänning som jag längtar efter att börja använda. Men snart så - idag har det ju nästan varit sommarvarmt här hos mig.

Passar på att säga grattis och ha en fin dag i morgon!! Kram från Ninnie

Mamma C sa...

Vilken fantastisk tjusig outfit du hade på balunsen.
Stort grattis i förväg.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack Ninnie! Föll pladask för blusen och gult är en underbar färg! KRAM

Anonym sa...

Tack Carin! Jag kände mig fin! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Varm Grattiskram på din födelsedag dag!

Men så snygg outfit! Jag gillar att blusen har en liten volang och lite resår nedtill. Verkligen snygg detalj!

Du passar bra i gult.

Exakt de där skorna har jag fast i puderrosa :-)

Hoppas du får en riktigt fin födelsedag med lite tårta och kanske lite bubbel.

19 arbetsdagar kvar nu (inkl. k-dagarna)

Varm kram,

Anneli

Annika sa...

OCH idag är det din födelsedag!
GRATTIS ANNA!!
Hopas du har det toppen!

Din ring är wawawoom så cool!!
OCh du är jättefin!

Grattiskramar!!

Channal sa...

Tack Anneli! Jag har haft en jättefin dag! 17 dagar kvar... LER! KRA

Channal sa...

Tack Annika! Visst är ringen läcker! KRAM

Anonym sa...

Vilket fint och ytterst härligt jubileum som er kommun bjöd er på . Så väl värda den trevliga uppvaktningen efter så många år i tjänst. Sedan så var din klädsel så vårlig för att ej säga somrigt gul . Toppenfin!
Minns mitt 25 år jubileum för väldigt många år sedan. Lite mer low-budget kan man säga.
Gymnasieprogrammets restauranglinje hade gjort tre-rätters menyn. Underhållningen bestod av kommunala musikskolan lärare som spelade lunchmusik för oss.
Vår rektor gav oss ledigt hela dagen medans kollegor från andra r.o fick gå dit på lunchrasten.
Tur att man har tänkt om och tänkt rätt så firandet är numer betydligt bättre.
Mvh / Berit

Anonym sa...

Tack Berit! Festligt att bli firad och 2022 bjöds det på en riktig baluns på en lördag! Vi kände oss viktiga! De firade oss ett år sent pga covid! Helgen innan var det för 2020 eller var det årets! Så tacksam för allt. KRAM