fredag 11 oktober 2024

Det regnade och regnade...

Kära vänner! Nu har höstrusket kommit till Östergötland!
Men det är inte kallt! +10°C på nätterna och +14°C på dagarna.


Igår var jag i Linköping... efterkontroll hos onkologen. Det är alltid en oro!

Jag är så trött på allt spring hos doktorer. 
Men som jag har sagt tidigare... det är bara att gilla läget.
I torsdag var jag hos hud och tog bort ett fult födelsemärke vid svanskotan.
På MÅNDAG ska jag till öron, näsa hals... GHAHHH! Jag gör som de säger!
Det mesta hänger ihop med biverkningar av min medicin. Det viktigaste är att jag finns.



Det verkligen ösregnade precis hela dagen igår. Himlen var genomgrå!
Men träden, voila!! Sprakande färger som fyrverkerier... så vackert!

Vad gör jag när jag sitter i ett ljust trist väntrum med andra sjuka?
Jo, självklart att Anna målar läpparna och tar några selfies... hahaha!



I'm singing in the rain, just singing in the rain... 
What a glorious feeling, I'm happy again... 
I'm laughing at clouds so dark up above... 
The sun's in my heart and I'm ready for love!

Känslorna var på topp efter en dag på US i Linköping! Allt såg bra ut... 
Förutom lite vätska under armen som de ska tömma vid ett annat tillfälle.
Sen att det sliter och drar och BLÖDER i ärret vid svanskotan är en annan sak.




Slår det till och blir kallt om nätterna då kommer alla vackra löv att falla ner till marken... snyft!
Ja, det är synd, eftersom hösten är en så vacker årstid att vara ute i.



Allt ljus på dig min kära läsare!
Trevlig helg och Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Hallon o Blåbär sa...

Halloj!
Förstår att du är trött på att besöka sjukhuset.
Men det viktigaste är att du finns.
Ha en fin helg nu och hoppas att löven sitter kvar när vi kommer till Sverige.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Löven sitter säkert kvar. Träden i vår trädgård är fortfarande gröna🍃 KRAM

Tummelisa sa...

Är så glad att du finns. Läser alltid hos dig. Jag är som du gör som de säger, går på kontroller osv. Man vill vara med så länge man bara kan. Hoppas du mår bra.
Fortsatt trevlig helg.
Kram Tummelisa/Eva

Anna i Portugal sa...

Fint att du ser allt det positiva, trots vad du varit med om. Klart det bästa är att du finns, det gillar jag också! Och bilderna, färgerna.. underbart! Kram

Anonym sa...

Hej Tummelisa! Tack rara du! Ja, det är bäst att göra som de säger och vi har en fantastisk sjukvård! Bara att tacka och ta mot! KRAM

Anonym sa...

Hej Anna! Tack! Varje dag är en gåva och nu är det otroligt vackert ute. Bara att passa på och njuta. Snart har vi november! KRAM