fredag 25 oktober 2024

Får jag fresta med en godsak?

Jag tillhör ju de människor som är livsnjutare och lever just därför kanske inte alltid helt hälsosamt. 
 Dock brukar jag hävda att min grund är bra och därför tål den vissa utsvävningar.


Jag äter för det mesta en väl genomtänkt middag och oftast vatten till maten. 
 Sen får jag mina infall att genomföra åtminstone en medvetet hälsosam vecka då och då! 
Men när kyla och mörker sänker sig över vår del av världen... då blir jag väldigt sugen på godsaker.

Idag när jag kom hem tog maken och jag vår fredagsfika. 
Hallonpaj med lättvispad grädde och färska hallon.



50 skoldagar avklarade och nu går jag på HÖSTLOV! 
Jag ska njuta av min ledighet för det är jag värd!





Så här vackert var det vid Bråviken när jag åkte hem idag! Var tvungen att bromsa in bilen.


12°C och strålande SOL! Men det känns i luften att kylan ligger där och lurar.


Galet mycket rönnbär i år! Mycket rönnbär betyder en kall vinter. 
Så lyder det gamla talesättet, men hur väl stämmer det egentligen? Vi får se!


Ikväll vankas det Svamprisotto med parmesan och vitlöksstekta champinjoner. Jisses så gott! 


Önskar dig min kära läsare en skön fredagskväll!

Trevlig helg och Kram till alla... Anna
(alla bilder fotade av mig)

Inga kommentarer: