måndag 14 oktober 2024

Simply Breakfast...

Kära vänner! Min lediga måndag bjuder just nu på SOL och +11°C🌤️


Frukosten är den bästa måltiden på dagen!
Frukost för mig innehåller ett kokt ägg med krämig gula toppad med dillkaviar.
En halv grapefrukt vill jag också ha och en mugg med Rooibos & honung.

Maken han vill ha två smörgåsar... 
En är det alltid marmelad på och den mackan spar han till sist.
I muggen föredrar han svart te, Earl Grey. 
Apelsinjuicen får vi inte glömma, helst nypressad. 



Till helgen när vi är lediga tillsammans tar vi gärna längre lyxigare frukostar.
En fin omelett, en smoothie, havregrynsgröt med bär, yoghurt med müsli och äpplemos.
Ett gott bröd sitter aldrig fel... det är så himla njutbart! Bästa starten på helgmorgonen.




Efter frukosten tar vi en slät kopp kaffe till efterrätt... det ÄR det godaste kaffet på hela dagen.


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

4 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Visst är frukost jättegott! Kram

Channal sa...

Hej Anna! Speciellt helgfrukostar när man kan sitta länge! KRAM

Annika sa...

Jag äter inte ens frukost, hehe. Jo på torsdagar, och på helgerna ibland om vi festar till det då och då. Men för det mesta dricker jag bara kaffe på morgonen. DIN frulle ser sååå god ut. Anna, älskar din utsikt--underbar!

Channal sa...

Hej Annika! Äter du inte frukost! Det skulle jag aldrig fixa. Då passar periodisk fasta dig. Hade önskat att jag kunde fixa det. Bara kaffe fram till kl.11:00. KRAM