måndag 22 juli 2019

Min helg⭐️

Dagarna går och går efter varandra... redan en ny vecka! Hej kära vänner!


Jag fyllde min helg med den här lilla trollungen. Ja, fredag till söndag hade vi Alma hos oss.
Så helgens kvällar slutade ganska tidigt för mig! För vid sju på morgonen var Alma piggelin!



Det var jättemysigt men ett pyssel... varvade med att äta, sova, leka, sjunga, byta blöjor, pussas och kramas.
Man glömmer lätt hur mycket det är som man måste tänka på när man har en liten.
Bara det här att packa ner och få med alla saker för en 1/2-dag ner vid vårt sommarbo.



Där nere sov Alma gott och länge (två timmar) till ljudet av vågornas kluckande.
Haha... och mormor leker med mobilen... mormors lilla hjärtegull


Idag, måndag har jag och mina tre bröder röjt hemma hos mamma. Mitt barndomshem.
Många känslor och minnen kommer upp... men skönt att det blir gjort.
Det har stått obebott i ett 1/2-år nu och det känns bara tragiskt. 
Mamma har det bra på äldreboendet.



Imorgon blir det Stockholm igen... tjoho!
Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Nog är det mycket att tänka på när man har ett litet gulltroll att ta hand om. Tråkigt att röja hos din mamma men skönt på samma gång att hon har det bra på sin nya plats.
Ha en fin dag i Stockholm.
Kram Carin

Ninnie sa...

Så mysigt att få ta hand om lillan! Hon är ju sååå söt!
Sorgligt när en tid i livet är över...men det är tidens gång och man får istället försöka vara glad över de minnen man har. Och så skönt att ni är flera syskon som hjälps åt.
Ha en fin Stockholmstripp!

Channal sa...

Tack! Hamnade på Kungsgatan med febriga barnbarn. Blev en fin dag i alla fall. Maken åkte till Sthlm med sin yngsta.

KRAM

Channal sa...

Tack! När vi var på väg att lämna Teddy till min yngsta ringde min äldsta som behövde hjälp med febriga barn. Så det blev Norrköping. Stockholm står kvar!

KRAM