tisdag 20 augusti 2019

Unna dig en feelgood📚

Nu Ă€r det vetenskapligt bevisat att lĂ€sa böcker som enda stillasittande aktivitet kvalar in som friskvĂ„rd som förlĂ€nger livet. 


Samt, det förebygger demens, du fÄ bÀttre minne, minskad stress, blir mer empatisk och blir smartare!
Och det gĂ„r lika bra med feelgood som med Tolstoj. LĂ€r mer om det HÄR!



Finns det nÄgot hÀrligare Àn att fÄ gotta ner sig i en lÀttsam rolig och vass bok?
Det var ett rent nöje att lĂ€sa HĂ€rlighet varar lĂ€ngst. Tack Laura Weisberger!



Hmmm... ville visa fram- och baksida pÄ boken "HÀrlighet varar lÀngst".
 Blev visst spegelvĂ€nt med Instagramfoto-focus ser jag nu!
Fokuserade nog mer pÄ sjÀlvisbilden Àn pÄ boken... hahaha! Det bjuder jag pÄ!

En av mina första feelgoods var Marian Keyes böcker - Vattenmelonen, 1998 och En ovĂ€ntad semester, 1999
och Helen Fieldings böcker om Bridget Jones frĂ„n 1996-99.
Detta 2000-talssekelskifte hade en feberyra av Jane Austen - Mr Darcy och Mr Big - Sex and the City.
 L.O.V.E!


PĂ„ Feelgood-festivalen blev jag nyfiken pĂ„ hĂ€rliga, kloka och inspirerande Simona Ahrnstedt. 
TÀnk, hon vÄgade chansa! Hon sa upp sig frÄn jobbet och sÄlde huset! Och hon nÄdde succén!
Du kan lÀsa om Simona i senaste numret av Femina.
Köpte tvĂ„ signerade böcker av henne pĂ„ bokfestivalen... En enda natt och Allt eller inget
Ska bli spÀnnande att börja lÀsa dem.
Hoppas du har haft en bra start pÄ veckan och njuter av tisdagskvÀllen.
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för boktipsen.
Ha en fortsatt bra tisdagskvÀll du med.
Kram Carin

Channal sa...

VarsÄgod! KRAM

Ninnie sa...

TACK för nya lÀstips!
Ja, att lÀsa böcker Àr ett mÄste i livet! Jag har alltid en bok pÄ gÄng. NÀr jag tÀnker pÄ det sÄ har jag faktiskt haft det alltsedan sen jag kunde lÀsa nÀr jag var sex Är! MÄÄÄnga böcker har jag lÀst...!
Underbart att fÄ försjunka i en bra bok.
Jag tycker ocksÄ det Àr roligt att lÀsa olika slags böcker, men de mÄste vara vÀlskrivna för att jag ska lÀsa dem - sprÄket och sÀttet att skriva har stor betydelse tycker jag.
SÄ spÀnnande att du har fÄtt trÀffa nÄgra författare!

Channal sa...

Visst berikar böcker livet pÄ alla plan! TÀnk nÀr jag lÀste Black Beauty första gÄngen. Vilken upplevelse!

KRAM