fredag 9 augusti 2019

1989 den 8 augusti...


På denna dag för 30 år sedan födde jag denna extraordinära, snälla, omtänksamma och vackra person... min Ida ️


1993 - Ida 4 år och jag 30 år

Vi har gjort nästan allt tillsammans.
Dansat, kämpat, skrattat, gråtit, brottat och skuttat oss fram genom livets olika faser. 
Tack för att du är så fin, djup och klok. Du är en fantastisk kvinna!
Grattis till mig som har dig!



Och tack för en mysig födelsedagsfika!


Gissa vad Frank gjorde precis här på bilden... hmmm. 
Jo, han norpade två macarons och drog fingret på tårtan... och det smakade gott!


Skönsång för Ida 30 år! Nu är hon ingen liten flicka längre. Nej, hon är fru och mamma till två barn. 
Men min förstfödda kommer alltid vara min lilla flicka ändå!



Det bjöds på magiskt goda hallonmacarons... de smalt i munnen.



Och en vacker rosa tårta garnerad med färska jordgubbar, blåbär, marängtoppar och rosa macarons.


Tårtan var inte bara vacker att titta på... 
Den var god också med sin fräscha jordgubbsmousse med bitar av färska jordgubbar 
som hade varvats med lager av ljus sockerkaksbotten tillsammans med gräddkräm.



Ida blev ordentligt gratulerad av sina närmaste... så många fina presenter.
Frank tyckte bäst om det stora spelande och blinkande födelsedagskortet.


Den här fina rosa- och vitrandiga Kählervasen fick Ida av sin syster Lotta.


Av sin make fick hon en fantastiskt vacker diamantring... och av oss ett guldarmband.
Mamma/mormor tyckte att det var kul att få vara med och fira Idas 30 år.
Ida fick en rosa ros och ett presentkort till den fina inredningsbutiken Newport av sin mormor.
De två har skapat ett speciellt band mellan sig under alla dessa år.





Oj vad klockan har blivit mycket... redan en ny dag!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken vacker tårta och så mycket fint hon fick på sin födelsedag.
Kram Carin

Channal sa...

Hon fick verkligen jättefina presenter!

KRAM