söndag 29 mars 2020

Ännu en helg... allt är som det brukar, men ändå inte.

Sommartid och vädret är med på noterna... 




Kära vänner! Nu har väl våren kommit på riktigt. 
Vilket underbart väder vi har och Jisses så det blommar överallt!



Missa inte!

Denna helg har maken och jag tittat på Unorthodox, en miniserie på Netflix.
19-åriga Esther Shapiro är en ultraortodox judinna från Williamsburg i New York.
Hon flyr från ett arrangerat äktenskap till friheten i Berlin.
Där tas hon om hand av en grupp musikerstudenter. Men hennes förflutna kommer snart ikapp henne.


Israeliska skådespelerskan Shira Haas har en sanslös nerv och minspel. 
Hon är knappt en tvärhand hög, men har en pondus som tornar upp sig över resten av ensemblen.


De ortodoxa judarna dyker upp allt oftare i film och tv. 
Jag tror att jag har tipsat om Fauda och familjedramat Shtisel där just Shira Haas spelar en av de stora rollerna.
Om inte! Missa dem inte! Bland det bästa jag har sett... du hittar dem på Netflix.








Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilka härliga vårbilder du knäppt. Ser helt underbart ut.
Tack för tipsen på serier.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Det är vackert men fortfarande kallt ute!

KRAM