söndag 8 mars 2020

đŸŽ¶✨🍾⭐️Mellofest⭐️đŸč✨đŸŽ¶


Är du ocksĂ„ som jag, en som bara Ă€lskar att kolla pĂ„ Melodifestivalen?
Minns min första 1972, "Vita vidder" med Family Four. 
Vicky Leandros frĂ„n Luxemburg vann den stora finalen och jag sprang och köpte singeln "AprĂšs Toi".
Och jag lÀÀÀÀÀngtade att fÄ börja lÀsa franska. Jag drömde om att flytta till Paris och bo dÀr under takÄsarna.
1974 kom smĂ€llen! ABBA VANN!! SĂ„ SÅ STORT!
Jag och mina vÀnner vi var ABBA och mimade till Waterloo för klassen varje fredag pÄ roliga timmen.
Underbara minnen! Men varför fick jag ALLTID vara Benny?!!
Hemma framför spegeln var jag ju en perfekt Agnetha... hahaha!



Är det Mellofest och final sĂ„ Ă€r det! 
Glitterblus frÄn Maria Westerlind, vackra örhÀngen Lily & Rose och matchande lÀppstift Coco Chanel.


Ja, igÄr var det ju final pÄ Melodifestivalen... och hur festligt och kul blev inte det!
Vi blev hembjudna pÄ lite goda drinkar och snacks till mina fina gamla kollega Lotta.



KvÀllen startades med den godaste GT'n med smak av flÀder till charkisar och gamla schlagerlÄtar.
SjÀlvklart fick vi penna och tipsrader för att kunna ge poÀng till bidragen under kvÀllen.


Lotta hon kan det dÀr med att ordna mellomys... alltid sÄ festligt att fÄ komma hem till dem.

En sak som vi reflekterade över det var att det var sÄ mycket mÀnniskor pÄ ett och samma stÀlle.
Just I Stockholm har de stÀngt Kunskapsskolan för att en elev blivit smittad av Corona efter vistelse i Italien pÄ sportlovet.
SĂ„ mĂ„nga barnfamiljer som satt dĂ€r pĂ„ Friends Arena och tittade pĂ„ Mello. 
Har man som förÀlder köpt biljetter till finalen dÄ Àr jag sÀker pÄ att man gÄt dit fast barnen Àr lite snoriga.
Det kÀndes inte ok! I Danmark körde de finalen utan publik.


 Efter GT'n kom mojiton... och massor av ostbĂ„gar, chips och nötter!
Och lÄtarna blev bara bÀttre och bÀttre... haha! Vi hade ingen sjÀlvklar favorit... vem kommer vinna?
SjÀlv Àndrade jag poÀng under hela kvÀllen! De som till slut fick femmor av mig var Dotter och Sandman.
Vann rÀtt lÄt? Maken, Lotta och hennes man tyckte det. SjÀlv var jag i chock... men det var vÀl rÀtt lÄt som vann.
Mammorna vann över dottern!
En bragd för dem att fĂ„ stĂ„ pĂ„ ESC-scenen för Sverige tvĂ„ Ă„r i rad. GRATTIS tjejer!


NejdÄ, drinkarna var inte slut Àn... till smÄgodiset och frukten kom Strawberry daiquirin.
Slurp sa det i det glaset... goda jordgubbar och soda pops!
Och helt plötsligt stod jag och dansade till Anis Don Demina "Vem e som oss"!!



Som avslut till The Mamas vinnarlÄt "MOVE" blev det en iskall kaffedrink!
Maken och jag somnade gott efter klockan ett... verkligen en supertrevlig kvÀll med bÀsta sÀllskapet.
1000-TACK finaste ni!


Allt ljus pÄ dig min kÀra lÀsare pÄ internationella kvinnodagen!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Nej jag Àr ingen storfavorit som sitter klistrad vid tv:n nÀr detta pÄgÄr. I Är har jag inte sett pÄ programmet alls. SÄ om det var rÀtt lÄt som vann vÄgar jag inte uttala mig om.
Men vilken trevlig och mysig finalkvÀll ni hade.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Ja, vi fick en jÀttetrevlig o kul kvÀll! Finns inte sÄ mkt annat att titta pÄ. Kul med musik.

KRAM

Razzy sa...

Jag röstade pÄ Annas Kingdom come men gillade Àven mammorna. ��

Channal sa...

Det var inga dÄliga bidrag och vem som helst skulle kunnat ha vunnit!

KRAM