lördag 21 mars 2020

Rocka sockorna!

FN har utlyst den 21/3 till Världsdagen för Downs syndrom och då rockar vi extra mycket! 
Själv har jag en grön strumpa med guldtrådar och en rosamönstrad strumpa på mig idag.


Idag är det strålande sol och vackrare än vackrast! 
Maken, jag och min Canon tog en skön promenad längs med Bråviken vid Marmorbruket.




Blått blått vart än ögat når... så mycket blåsippor.



Och massor av solglitter! Blir lycklig!


Spännande slingrande mönster på berghällen som är spår efter istiden. 
Och mörka spegelsjöar i stenbrotten där de förr bröt Kolmårdsmarmor.




Har fått mail från Cnema att Metropolitans alla föreställningar har ställts in.
Så vår plan att se operan Tosca live på bio den 11 april kan vi glömma. 
Ja, alla biografer har bommat igen. Så SF har sett till att det går att streama biofilmerna från SF-Anytime.
Ikväll ska vi se Jane Austens "Emma" här hemma i skinnsoffan. Längtar! 







DET VAR DAGENS BILDKAVALKAD! 
Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vackert där vi marmorbruket.
Härliga vårbilder du tagit på er promenad.
Ha en fortsatt fin lördagskväll.
Kram Carin

Channal sa...

Visst är det! Unikt med alla blåsippor också. Fin lördag till dig också.

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon!

Underbart vackra bilder med så mycket hopp om våren och bättre tider....Det märks verkligen att vi lever i ett avlångt land. Här har vi ingen vår what so ever ännu.

Tack för din kommentar hos mig. Jag skrev ett svar om just det där om konsumtion....

Kramen,

Anneli

Channal sa...

Tack! Önskar bara att det var lite mer plusgrader ute.

KRAM