fredag 16 juli 2021

Blir bländad...

✨✨av allt solglitter✨✨


Kära vänner! Vilken dag! 26 grader och en skön sjöbris...
Nu vill jag dela med mig av det som jag tycker mycket om! 
Mest om! Det enkla! Vår natur! 
Och när man upplever den så som jag gör undrar jag vad vi håller på med? 
Varför förstör vi vår jord?
Varför finns det förnekare av vad vi håller på med?!!
Hur kommer det sig att vissa är mer rädda för invandring än all miljöförstöring?
Det är mig en gåta! Utan alla invandrare skulle Sverige stanna!!
Sen finns det skrot och korn av alla sorter. Eller hur?
Jag ser mig som en världsmedborgare på planeten Tellus, jorden🌎✨



Njuter och känner mig lyckligt lottad... 
Maken sa helt spontant till mig idag när vi satt och åt middag på vår balkong.
"Tänk att jag skulle få det sa här bra på äldre dagar!"
Oj, sådana ord gör mig varm i hjärtat!


Och jag delar gärna med mig av mina söta svenska jordgubbar till alla!



Jag säger som Bengt Westerberg: 
"Jag är väldigt stolt över att leva i ett land som människor flyr till, istället för ifrån."
Om du inte har lyssnat på sommarprataren Nadim Ghazal måste du gör det. SÅ BRA!

Fruktansvärt det som har hänt i Tyskland, Belgien och Holland... 
Dessa extremväder är varningsklockor!
Vi måste fortsätta klimatkampen för att minska utsläppen. Vi har kort om tid på oss!

#KLIMATETKANINTEVÄNTA
Allt ljus på dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

6 kommentarer:

Ninnie sa...

Jaa, håller med1 Vi måste vara rädda om vår jord - den som tillhör alla oss levande varelser -såväl människor som djur. Och vi måste vara rädda om v a r a n d r a!!! Att bry sig om och visa hänsyn och respekt, att uppskatta och vara tacksam för det liv vi fått och kunna se allt det vackra omkring sej
är något som vi måste lära våra barn - jätteviktigt tycker jag!

Ni har haft lite svalare idag förstår jag - mer lagom än 30+ som vi haft några dagar nu. Men underbart att kunna sitta ute till sena kvällen utan att frysa ;) !!

Channal sa...

Tack! Förskolan och skolan har ett viktigt uppdrag! Får man kärleken till naturen som barn blir man miljömedveten som vuxen. Allt handlar om att ha empati och ömsesidig respekt🙏🏻

KRAM

Annika sa...

Ja, har samma känsla - varför förstör så många (genom utsläpp och obetänksamhet) det som vi väl egentligen alla älskar och dessutom behöver för att klara oss i stort. Varför tar dom det inte på allvar att vi måste ändra saker radikalt för att inte göra stora delar av vår planet obeboeliga?

Din plätt på jorden är nog bland de vackraste jag vet där på Bråvikskanten - fast jag är väl en smula jävig.
Och ja till ett blandat Sverige - din egen mångkulturella större familj förstår jag att du är så stolt och glad över och månar om! <3.
Kramar

Mamma C sa...

Håller med fullt ut i vad du skriver.
Värna om vår jord och vårt klimat till fullo.
Kram Carin

Channal sa...

Jag är jävig jag med! Idag var det 25 grader i Bråviken! Så skönt att ta ett välbehövligt kvällsdopp!

Det är verkligen en viktig punkt på agendan! Tänker på mina barnbarn och barnbarnsbarn framtid! Säkerligen kommer alla extrema väderkatastrofer ge upphov till massflykt! Det gäller här och nu!

KRAM

Channal sa...

Verkligen! För framtiden och för vår unika planet! KRAM