söndag 31 oktober 2021

Kläder för livet!

Att hitta sin stil och känna sig hemma och trivas i sin egen garderob är A och O.


Jag har gjort ett test hos JOY - älskar sådana tester!
Jag blev 43% minimalistisk, 29% klassisk, 14% romantisk och 14% kreativ. 
Tro nog att jag är mycket mer romantisk än kreativ i min klädstil. 
Annars tycker jag att testet stämmer bra överens med min garderob... en Anna-mix!

  • 43% Clean - Neutralt, stilrent, medvetet och en känsla för detaljer - måste vara Filippa K 
  • 29% Classic - Tidlöst, kvalitet, prydligt och välskräddat - typ Filippa K igen.
  • 14% Romantic - Ljuvt, mjukt, kvinnligt, detaljrikt och böljande - absolut Odd Molly 
  • 14% Creative - Kontrastrikt, trendigt, individuellt och vintage - jadå, läder & leo finns i min garderob men absolut inga trasiga jeans. 
Jag blev 0% Natural och 0% Dramatic i testet. Det håller jag med till 100%


Det här med färglära är roligt. 
Har själv läst det ämnet. På 80-talet gick väl nästan alla på färganalys.
Då pratade man om vilken årstid man hörde till. Minns du?
Själv var jag både vår (på sommarhalvåret) och sommar (på vinterhalvåret).
Känner mig faktiskt fortfarande hemma där. Läs mer om färganalys HÄR!
Svart finns inte med i mina färgskalor. Jag har faktiskt inte så mycket svart i min garderob.
Men visst har jag några svarta byxor, blusar, koftor och självklart den lilla svarta klänningen.
Men svart är ingen färg jag trivs i. Undrar, varför är så många svenskar svartklädda?


Vinterhalvåret - mjuka dova pasteller, softwhite, grå och marinblå.



Classic och Clean...


Sommarhalvåret - ljusa klara och varma färger. Korall, ljusgrön, himmelsblå och vit.



En hel del "Romantic" med puffärmar, brodyr och volanger.

Färganalys på 80-talet!


Skön söndag till dig min kära läsare! See You!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig och lånade från nätet)

6 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Men vilken rolig test! Men jag hade gett dig fler procent under romantic.

Varm kram,

Anneli

Mamma C sa...

Kommer ihåg de där testerna som man kunde gå på för att se vilken årstid man var och vilka varma eller kalla färger som man passade i. Tror jag hamnade på hösten men kan minnas fel.
Ett kul inlägg tycker jag detta var.
Ha en fortsatt fin söndag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Anneli! Hahaha... det sa maken också! Han sa 100% romantik! LER!

KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Tack, vad kul att du gillar inlägget! Ja, visst är det lite kul att minnas tillbaks till vårt 80-tal!

KRAM

Annika sa...

Trodde också du skulle vara mer romantisk i din stil.
Måste göra det där testet också, haha.
Har hittat min stil som jag kör rätt hårt, klänningar, kjolar, snygga koftor och tröjor, boots, sjalar.
Har väl haft den stilen i snart 25 år.

OCH JA!!! Färgaanalys var verkligen grejen på 80-talet. Jag hade den där boken, och en kompis kompis var utbildad "färganalytiker".
Jag var vinter.
Men, jag tvivlar på att jag är det numera.
Färger, hud och hår ändras ju med åldern.
MEN kul var det då det begav sig och STORT!!!
Gillar inte heller svart, sååå tråkigt med alla svartklädda. Har vissa plagg i svart, men nej ... inte min färg heller (fastän den "ska" vara det)
Näväl, tar den där färgläran med en stor nypa salt numera.

MEN du har gett mig uppslag till ett roligt nostalgiinlägg framöver, tack Anna! Länkar dig då!!

KRAMAR!!

Channal sa...

Hej Annika! Tack, kul att ge inspo! Tror nog jag också har haft typ samma stil i 25 år😌 Haha! Visst har vi kommit så långt i livet att vi känner och vet vilka färger och vilken stil vi trivs i! KRAM