torsdag 4 november 2021

Hösten är perfekt på öjn🧡✨🍁

Det är lätt att njuta av Gotland och Fårö alla dagar året om. 
Maken och jag har tillbringat tre dagar här på öjn... som de säger gotlänningarna.



Ett besök på Langhammars bland alla mäktiga raukar är en lika häftig känsla varje gång.
Tänk, jag har varit här så många gånger men jag blir lika förvånad varje gång över hur stora raukarna är.



Stenmurar, väderkvarnar, hav, sandstränder, svart tryffel, rosor, vass/halmtak och får... älskar't!






Visby ÄR rosornas stad! Ja, t.o.m. i november blommar rosorna. 
Det är det milda klimatet och den kalkrika jorden som gör att rosorna trivs här.



Visste du att det finns fler får än människor på Gotland?
Gotland är en stor ö och här ser man får överallt var man än är på ön.




Och långa vidsträckta sandstränder finns det gott om. 
Vi besökte Fårö fyr och min favoritstrand Norsta Auren.


Karg och vacker på hösten...







Vi besökte St:a Maria kyrka... där tände vi tio ljus och hamnade i en middagsbön. Det kändes fint.

"I believe in the sun, even when it doesn't shine. 
I believe in love, even when it isn't shown. 
I believe in GOD, even when he doesn't speak. 
I love life and I'm in pursuit of living it to the fullest."




Att få strosa i botaniska trädgården i Visby är en fröjd för ögat även på hösten.
Så glad för underbara dagar på öjn tillsammans med maken.
Har laddat ner 350 bilder… haha! Så det kommer mer!



Allt ljus på dig min kära läsare! 

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilka dagarna ni ser ut att ha haft.
Gotland är bra vackert. Men jag har bara varit där på sommaren. Men det är väldigt länge sedan nu.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Gotland är fantastisk året om! Skulle gärna vara där under våren… körsbärsblomningen, krokusen, tulpanerna och magnolian.

KRAM

Annika sa...

SOM jag älskar Gotland!!
OCH ffa Fårö! Fårö är en sådan där plats på jorden för mig som är magisk, en av de topp fem platser på jorden som jag har.
Var mkt på Fårö i min ungdom, flera somrar i rad. Naturen där alltså ...
Stämningen, rubbet!
Skulle gärna åka dit som ni gjorde, på hösten!!
TACK för bilderna!!!
Kramar och ha en fin helg

Channal sa...

Tack! Håller med! Fårö är något speciellt… en magisk plats! En av mina topp 5 också!

KRAM