lördag 13 november 2021

Champagnerosor och pizza...

Så startade jag min helg... älskar fredagar! 
Sen att jag slutar 12.15 gör ju inte saken sämre... åkte och hämtade upp min yngsta.
Lotta och jag lämnade in varsin kasse med kläder till Busfrö (secondhandbutik).
Vi tittade även in till Lilla Snigel (leksaksbutik) och köpte julklappar. SÅ KUL!
Därefter tog vi en shoppinglunch på restaurang Härlig Pasta.


Efter en lång mysig lunch tillsammans gick vi förbi en liten fin blomsterbutik... 
Fredagsbuketten som kom med hem blev den här... fyra champagnerosor, rostfärgade astrar och lite grönt.

Maken, han kom hem med en flaska rödvin och årets Blossa. Vi fick en perfekt fredagskväll.
Rofylld med tända ljus, köpepizza, ett glas rött, The Morning show, lite Skavlan och lite Idol



Åh vad jag önskar att alla avsnitt kunde komma ut på en och samma gång.
The Morning Show säsong 2 avsnitt 9 såg vi igår.
Så nu måste vi vänta en hel vecka på nästa avsnitt... suck! 
Samma sak med Succession säsong 3. Avsnitt fyra har vi sett idag. 
Tufft att behöva vänta... tänk vilken vanemänniska man är. Så var det ju inte förr... eller hur?
Jäklar vilka bra TV-serier! Se dem om du har HBO och Apple TV+.


En vilsam lördag för mig... gråmulet och trist ute så jag har hållit mig inomhus.
Men maken var ute och krattade löv och gjorde det fint på tomten.
Vi har fällt massor av träd så det ser lite annorlunda ut just nu. Blir spännande i vår när allt blir grönt.



Champagnerosorna i fredagsbuketten är fantastiska... så vackra.



Det här måste vara trädgårdens sista rosor... men man vet aldrig! 
Det finns björkar som fortfarande är gröna i november... den här bilden tog jag i veckan utanför min skola.


Har aldrig upplevt detta tidigare. En björk är helt kal och det är ju som det ska vara i november.
Björken i mitten är höstgul och björken till höger är fortfarande GRÖN! Konstigt!



Nu vilar pelargonerna i garaget. I köket pryder två novemberkaktusar vackert.
Åh vad jag längtar till december... få göra adventsfint och titta på julkalendern.
Ja, vi har tjuvstartat... vi har smakat på årets Blossa och den var jättegod!
Till glöggen tog vi en saffransskorpa från Gotland.

Ikväll är det Så mycket bättre på TV... hittills har det varit riktigt bra tycker jag!
Vad tycker du? Ser du på det? Jag gillar verkligen hela konceptet. 

Önskar dig min kära läsare en skön helg!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Vilken mysig fredag. Att sluta tidigt är guld värt. Själv börjar jag 12.00 på måndagar och det känns som om att helgen är lite längre då :-) För några år sedan slutade jag 12.30 på fredagar och hann hem och göra så mycket innan helgen började.

Så vackra blommor och tack för tipset på serier.

Ha en riktigt fin söndag!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Tack! Skönt att få lite längre helg… veckorna går fort! Inte många veckor kvar av denna termin.

KRAM

Mamma C sa...

Så skönt att avsluta sin vecka med att sluta tidigt.
En härlig eftermiddag med dottern med.
Ha en fin söndag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Tack, ja det blev ett skönt avslut på vecka 45.

KRAM