söndag 14 november 2021

Fars dag❤

Skickar kärlek till alla pappor på denna Fars dag! 

Jag är tacksam över och känner mig välsignad som fick ha min pappa i så många år. 

Men fem år av saknad. Du och jag pappa


Det här är två bilder som jag tycker jättemycket om. Pappa 7 år och en bild på mina två favoritmän.
Idag blev vi bjudna på farsdagsfika till makens yngsta son Petter och hans Jessica.
Hennes mage den växer och växer! Ska bli så roligt att snart få lära känna en ny liten människa.



Maken fick en fin IFK-mugg med text av Krunegård. Han blev jätteglad!
De bjöd på så mycket gott... som den här stora saftiga nybakade sockerkakan.



När vi kom hem möttes vi av en stor blombukett och fin chokladtryffel vid entrén.
Ja, maken blev glatt överraskad!



Jag dukade upp och vi festade på den godaste Spicy tuna roll, Pad Thai och ett glas rosé.
Till efterrätt en pralin chokladtryffel med smak av päron och ingefära... vilken farsdagfest!


Allt gott till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Ninnie sa...

Fina bilder på din pappa! Ser stora likheter med dina barnbarn i honom. Fin och mysig farsdagshelg, och så roligt med ett ny liten bebis!

Channal sa...

Tack! Ja, visst finns det likheter. Det blev en mysig fars dag, hoppas bara Sverige vinner matchen över Spanien nu! Vi håller tummarna!

KRAM

Mamma C sa...

Vilket härligt farsdagsfirande.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Ja, den blev fin! KRAM

Anonym sa...

Det var verkligen ett firande. Härliga minnen!

Tyvärr har jag inga minnen av min far; han dog, innan
jag fyllt 5 år. Han var 48. Hjärtslag, tror jag. Det jag hört om honom är från andra.
Och foton - det var inte många kameror i gång på den tiden! - Ibland undrar jag hur mitt liv skulle ha varit, om han varit kvar. -Vi bodde på ett skogvaktarboställe i
södra Dalarna mitt i skogen. Varken el eller vatten i huset och kor och höns, som min mamma tog hand om.
I alla fall vet jag, att han är en stjärna, som tittar ner på mej och gör mej trygg.

Ruth i Virginia

Channal sa...

Hej igen Ruth! Tycker om dina minnen som du delar med dig. Så tragiskt att din pappa gick bort så tidigt. Visst är det så att våra pappor tittar ner på oss🙏🏻❤️Det är tryggt!

KRAM

Annika sa...

Så fina bilder på dig och din pappa.
Förstår ju att saknar!!!
OCH vilken god mat ni åt. Undebart!!
ja, jag ser också likheter mellan din pappa och dina barnbarn.
ALLTSÅ, päronchokladen ... den måste ha varit en dröm.
Saknar allt med päronsmak här.
Kramar!!

Channal sa...

Tack! Ja, det har jag fått höra under hela min uppväxt att jag var lika pappa. Starka gener som även jag ser hos mina barnbarn. Kul!!

KRAM