torsdag 1 april 2010

Idag är det första april!

Har du blivit lurad? Det har jag =) Klassen ställde fram klockan 10 min. så de fick tio minuter längre rast =) Jag fattade inte hur första lektionen kunde gå så fort! Själv kan jag inte ljuga eller luras! Det går INTE! Det är helt omöjligt och så tråkigt att jag inte kan lura någon idag! Jag försökte med klassen men de såg min min... hmmmmm! Men det är ju skärtorsdag också så min klädkod idag var påskkärring såklart! Fast jag suddade ut mina fräknar efter lunch. Jag hoppar Blåkulla i år, sorry mina vänner! Ni får flyga dit utan mig för imorgon får vi besök av Lasses alla barn och det ska bli kul! Just nu skiner solen in genom mitt fönster. Jag försöker hämta kraft så jag kan börja fixta till lite här hemma! Gäääsp! Nu har jag snart ryckt upp mig!
Laxrosa blus H&M The Garden Collection 199:-
under ett silkigt laxrosa vintage-mormorslinne.
Svarta tighta jeans från Lindex, svarta högklackade skinnstövlar från Nilson.
morgondagens meny är:
  • Förrätten är en skiva nybakat rågbröd kryddat m anis, en klick mos av creme fraiche+avocado+vitlök+salt&peppar, ruccola och färska skalade räkor.
  • Huvudrätten är färsk filéad hel laxsida ugnskokt i grädde, vitt vin, gräslök, paprika, och purjolök med lite salt och fem peppar. Till det pressad potatis och små salladsblad med skivade färska champinjoner med citronbalsamvinäger. En skål med tomat o löksallad.
  • Efterrätt blir tre goda dessertostar från Norins med fikonmarmelad och sherry.
  • Till kaffet en chokladtårta m apelsinsmak garnerat med små söta marsipankycklingar.

Det viktigaste är att laxen inte får bli torr! Max 15-25 min. i ugnen. Ostarna måste tas ut från kylen så de hinner bli rumstempererade... och vin och påskmust ska fram!

PÅSKLOV! Solen skiiiiner och jag har köpt massor av färgglada blommor!
Armbanden är billiga från H&M
Glad Påsk och KRAM till alla ♥

Inga kommentarer: