söndag 9 januari 2011

Grattis till världens bästa pappa!

Hipp Hipp Hurra!
Idag har vi varit och gratulerat min pappa... han är morfar, farfar och svärfar... Alla barn var där men tyvärr kunde inte alla barnbarn komma! De är stora nu och pluggar på olika orter! Vi blev bjudna på smarriga smörgåstårtor, tio sorters kakor och gräddtårta... och massor av gott att dricka! De brandgula rosorna med matchande vas var från oss!

Min pappa föddes den 9 januari 1924... han var yngst av syskonen. När han föddes var det en riktigt kall vinter! Han fick inte komma ut förrän till våren. Hans syster Anna-Greta berättade att de skrattade åt honom när han som 3-4 månaders bäbis grimaserade och kippade efter andan, han undrade säkert vad frisk luft var för något! Nu för tiden ligger småbarn ute och sover i kärran...
På annandagen var det mina föräldrars 62:a bröllopsdag!
Vi bjöd hem dem på trettondagen med en jättefin middag och champagne!
En bild från i somras när pappa kom på besök och jag bjöd på nybakat gott grovt bröd med ost och hemmagjord jordgubbsmarmelad på balkongen. Sommar, sommar, sommar...
KRAM till alla... Anna
{foton av mig}

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj blir alldeles varm i hjärtat när jag läser om din pappa. Jag har sett honom så många gånger utanför ditt hus pysslande med något eller på promenad med dina barn. Det var länge sen jag såg honom nu eftersom jag flyttat men jag ser ju att det strålar värme av honom nu med. Värdefullt!! Kram Susanne

Channal sa...

Tack Susanne... din kommentar värmer! Kul att du minns honom. Han är sig lik! KRAM Anna