måndag 26 december 2011

24:e luckan öppnad♥

Gókväll alla fina! Mår ni bra? 170.000 hushåll utan el... 3000 i min stad! Vilken S.T.O.R.M som kom in igårkväll... riktiga stormvindar! Det knakade ordentligt i huset! Under dagen har det varit lugnt, men nu hör jag hur det blåser igen!Jul i dagarna tre... och jag är så glad för julafton som vi firade hemma hos oss tillsammans med mamma & pappa och Ida & Lottas kusiner. Ja, vi var många, 12 personer! Finns det hjärterum så finns det stjärterum!! Det blev en magisk jul med så mycket god mat, KalleAnka&Co, paketöppning och kärlek!




På juldagen kom mannens söner... mannen lagade till en rookie från Linas matkasse! Kyckling med julmust! Det låter konstigt men det blev jättegott... det smakade viltfågel, precis som ejder som jag blev bjuden på vid finare middagar när jag var liten! Länge sedan jag fick uppleva den smaken! Efter middagen spelade vi spel... jag älskar att spela spel och jag är en riktig vinnarskalle och jag VANN! =) Jag har precis kommit igång med wordfeud på min iPhone också, kul Kul KUL!

Idag bar det av till Nyköping... så det blev ännu mer julmat tillsammans med mannens mamma och bröder! B.la. åtta olika sillar och löjrom... favoriten var Operakällarens strömming med lingongrädde, så gott! När vi åkte hem på kvällen var det 12 grader varmt tio i sju den 26:e december på E4:an!!


Är det vår? =) ELLER?!
Nu vill jag INTE se en sillbit till... eller glazade revben, eller köttbullar, eller julskinka! Gott har det varit... men nu vill jag börja planera en födelsedagsmeny till fredag och nyårssupén =)
Snipp snapp snut så var denna julen slut!

4 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Vilken mysig julhelg ni har haft. Och oj vad man äter....jag vill inte heller se åt nån mer julmat ...
Fina collage...

Kram

Channal sa...

Ja, magen står i fyra hörn! Gott är det man jag mår inte bra av det! Kram Anna

Rosor och Pioner sa...

Vilken härlig julhelg ni har haft. Ser otroligt mysigt ut, mycket glädje och gemenskap.

Stora kramen till dig

Channal sa...

Ja, det har varit en supermysig helg som har flutit på bra! Kram till dig Susanne!