måndag 27 februari 2012

Oscarsgalan 2012

Klockan 23.00 igår startade kanal9 med Ferdrik och Philp från rödamattan i Los Angeles! Jag SOMNADE mitt i Wallander på TV4, 20 minuter innan hela festligheten! Ville ju hänga med Annika på fb!! Gahhhh! Har spanat ute i cyberrymden nu på morgonen och gjort lite egna collage och kommentarer!
Sötast och min storfavorit var Michelle Williams
i rödaste Luis Vuittonklänningen.

Ladies in red♥


Vackrast var rådjursögda Natalie Portman
i en enkel röd Diorklänning med prickar.
Atletiska som två gaseller i ljustLjustLJUST...

Cameron Diaz var läckrast i Gucci...
hon med matchande lugg till frillig kjolkant!
Gwyneth Paltrow var tjusigast i Tom Ford...
hon med matchande symmetrisk lugg till halsringningen!

The Golden Lady Meryl Streep tog hem en Oscarsstatyett
för bästa kvinnliga huvudroll som Järnladyn Margeret Thatcher.


Mina favoritfilmer fick varsin Oscars iallafall! Woody Allen fick en Oscar för bästa orginalmanus för Midnatt i Paris. Älskar orginalmanus... Woody, Bergman och Almodovar gör aldrig filmer efter böcker. De hittar alltid på egna manus. Descendants fick en Oscars för bästa manus.

Storslamsvinnaren var filmen The Artist. Jag har inte sett den filmen men jag SKA, när den kommer till min stad! En läcker svartvit modern stumfilm!!! Ja, den ÄR helt STUM!! Romantisk dramakomedi som handlar om stumfilmsstjärnan George Valentin. När han inser att ljudfilmens intåg kommer att bli slutet för hans karriär, som för många andra stjärnor på 20-talet. Greta Garbo var faktiskt en av de få överlevarna efter stumfilmen! Men Valentin försöker att stanna kvar i rampljuset genom att slå sig ihop med den vackra och talangfulla Peppy Miller som är på väg mot sitt stora genombrott som filmstjärna inom ljudfilmen.


4 kommentarer:

Kakaobönan sa...

Nu är det vår här inne! Härligt!

Är inte så intresserad av Oscarsgalan annat än att se alla klänningar och det gör jag så bra när ni är så många som serverar det snyggt och prydligt. Tack för det. En av mina favoriter var Penelope Cruz som bar en i mitt tycke mycket vacker grå/blå klänning.

Kram

Channal sa...

Penelope Cruz var som alltid jättevacker och som alltid samma modell på klänningen... men i år var klänningens färg helt fel på henne! Tänk om den hade varit i GULT! Smashing! När hon vann 2009 och hade den i vitt, det var fint! Men min favorit var den i aprikos med fjädrar 2007!
Fin dag till dig Pia! Kram

Annika sa...

DU, vilket fint collage du gjort av efterfesterna!!
OCH nog är stjärnorna besatta av Twitter etc...
HAHA!
ja. visst var Natalie P vacker! Samma sak med M Williams. Tyckte inte alls om klänningen först, men nu gör jag det.
Vackrast tycker jag Penelope Cruz var! WAWAWOOOM!!!
OCH magrast Angie...
JAG fattar fullt ut att du inte orkade inatt...
Jag var helt slut klockan 24! OCH då hade jag varit moderator i nära 6 h.
KRAMAR!!

Channal sa...

Synd! Hade varit kul SÅ kul att ha varit med er på fb! Såg att det blev 1974 kommentarer... så häftigt! Förstår att du känner dig trött! Nästa år Annika då ska jag planera in natten bättre! KRAM