fredag 24 februari 2012

Puss o Grattis Lotta♥


Igår fick Sverige en kronprinsessa och på samma dag fast för 17 år sedan fick jag en liten prinsessa! Så igår hade vi 17 årskalas hemma hos oss! På förmiddagen tittade Lotta och jag på saluteringen på TV. Det var pampigt... jag blev alldeles tårögd! Efter det ringde jag på bumsen och beställde en stor rosa prinsesstårta på Landerholms konditori (Norrköpings bästa o finaste) som mannen fick åka och hämta efter jobbet! Jag tänkte att här måste det firas ordentligt! Lotta sa: "Nu blir det allmän flaggdag på min födelsedag"! Inte dåligt =)

Vid fyratiden kom två kompisar till Lotta och lite senare kom mannen med sin yngsta och mina föräldrar, mormor & morfar! Lotta hade beställt tacos och efter det blev det prinsesstårta och mormors godaste bullar! Senare på kvällen kom storasyster Ida och grattade! Ja, det var en helt fantastisk dag igår med kalas och allt! Solen sken, fåglarna kvittrade och det var ljumt och skönt! Den 23 februari var så festlig, vårlig och alldeles underbar!

Här kommer bilder från gamla fotoalbum från 1995 och 1999! 
Tänk när barnen var små. 
Då tog jag så mycket bilder och satt in fint i fotoalbum... de är en riktig skatt idag!

Lotta i fina kläder från det franska märket Bonpoint! Har sett att Tom & Katies dotter Suri och Beckhams tös har kläder därifrån! Annars har jag inte läst så mycket om Bonpoint nu på 10-talet bland alla MAMA-bloggar =) Kläderna är helt bedårande... kolla in HÄR!


Charlotta på dopdagen 1995 i mina fastrars dopklänning i handgjorda spetsar från 1910-talet! Jag hade också den här klänningen när jag döptes. Tänk, nu är klänningen 100 år gammal


Lotta 4 år på stegen och plockar körsbär i trädgården... 1999



Ida Lotta
Det är alla flickors rätt att få vara och känna sig som prinsessor!








{foton av mig}

6 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Vilket härligt inlägg Anna....Grattis så jätte mycket till Lotta. Min Isabell fyller 14 år på söndag och hon vill också ha tacos :-))

Önskar Dig en trevlig helg.

Kram

Channal sa...

Vad mysigt... och tacos passar alla! T.o.m mina föräldrar som är 87 o 88 år gillar tacos! Ha en kanonfin helg! KRAM!

Kakaobönan sa...

Vilken underbar dag ni hade! Kul att ha allmän flaggdag på sin födelsedag. Alla flaggar för en...

Visst var det kul att vi fick en liten prinsessa. Tror Victoria och Daniel kommer bli jättebra föräldrar!

Ha ett fortsatt härligt lov och njut av din ledighet!

Kram Pia

Rosor och Pioner sa...

Stort GRATTIS till Lotta och en önskan om en trevlig helg till er allihop.

Kram Susanne

Channal sa...

Kul med flaggdagar! Ida fyller år på Silvias namnsdag den 8/8. Tror det är flaggdag då också! Och jag fyller på Norges nationaldag den 17 maj! Då viftas det med MÅNGA flaggor =) KRAM o ha en härlig helg Pia!

Channal sa...

Trevlig Helg till dig också Susanne! KRAM!