onsdag 22 februari 2012

Roald Dahl på frimärken!

Jag älskar verkligen böcker och jag är extra förtjust i barn- ungdomsböcker! Bland det bästa jag vet är att läsa högt för mina elever. Jag läste ofta högt för Ida och Lotta när de var små. De var med i Barnboksklubbar redan när de låg i magen. Att ha Elsa Beskows alla böcker är LYCKA och en riktig skatt! En av mina favoritförfattare är Roald Dahl och han har kommit ut på frimärken i Storbritannien.

Snacka om att hans böcker fängslar barn och får dem att vilja läsa! Mina favoritböcker av R.D. är SVJ, Kalle och chokladfabriken, James och jättepersikan, Häxorna, Mathilda och Danny bäst i världen! Det roliga är att böckerna även är filmatiserade. Då blir det extra bra och givande bokdiskussioner med klassen om man först läser boken och sedan ser filmen! Det är så kul och spännande!

Inga kommentarer: