torsdag 10 oktober 2013

Det doftar höst!

Mustiga färger... mustig gryta... mustigt rödvin... nu är det höstmys!


Mustigt! Ja, vad menas egentligen med det?
Våren är ljus o fräsch... hösten är murrig o mustig!
Jag skulle vilja säga att mustigt är en personlig tolkning...
Mustig för mig är något fylligt, varmt, kraftfullt, smakrikt, eldigt och lite mulligt.
Och precis så är hösten för mig! 


 Denna underbara bukett med dahlior är jättestor och maffig... älskar att blanda rött och lila!
Färg till vitt... ljust och mörkt... gillar kontrasterna.


2Do 2Day

  • Klockan 11.00 är det utvecklingssamtal för min Lotta. Ja, även gymnasiet har det!
  • Jag ska ta en runda på biblioteket och plocka på mig ett överdåd av spännande romaner att läsa.
  • Tar en sväng till bästa kondiset och köper gott fikabröd och hälsar på mina gamla föräldrar.
  • Ska gå på bio och se filmen om Lady Diana tillsammans med mina döttrar.
  • Måsten och borden sparar jag i en hög till en annan dag!


Go höst till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min Canon G12)

dagens soundtrack...

20 kommentarer:

Martina sa...

Vackra blommor!
Vad mysigt bade med fika med föräldrarna och bio med döttrarna.
Ha en fin dag!
Kramar

Annika sa...

Hörde du Zimmergren och Tengby i söndags?
De avhandlade just ordet MUSTIG, komiskt. OCH hur ofta det används på hösten. OCh visst är hösten verkligen en mustig årstid.
Håller med dig i din tolkning. Men vad är vintern egentligen? Den är nog också mustig, I guess. Men på ett annat sätt.
Jag ska på svennefrulle idag, och det ösregnar ute och är ganska kallt. Jag gillar det.
Kramar till dig!!

Sahra sa...

Jag kan hela Höstvisa utantill. På varenda tillställning mamma hade när jag var liten/ungdom sjöng vi denna. Jämt jämt jämt. Älskar den. Men älskar inte hösten lika mycket haha. Men jag accepterar den. På den nivån är det.
Berätta gärna om filmen. Den har ju totaldissats. Kram

Husbilen Tuzzen sa...

Vackra blommor! Vilken mysdag med fika och goda böcker. Jag hoppas dagen blir toppen!
Kram Helén

Channal sa...

Haha just det! Mustigt! Vintern är isig, kall och SNÅL!! Så nu vet du vad jag tycker om vintern ;-)

Vår - vacker
Sommar - underbar
Höst - mysig
Vinter - KALL!

KRAMAR till dig med!!

Channal sa...

Det är mysigt! Tycker om mina lediga torsdagar!

Fin dag till dig med! KRAMAR!!

Channal sa...

Visst är Tove Janssons höstvisa fin! Älskar den. Denna version har jag inte hört tidigare. Helst ska det vara med Cumulus på finlandssvenska.

Hösten är vacker... det är bara att gilla läget att mörkret och kylan äter upp sommaren! Vintern har jag mycket svårare med. Förutom advent o jultider som jag tokgillar!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Än så är dagen bra... KRAM!!

Blommiga Rutan sa...

Vilken underbar bukett! Älskar dom färgerna på hösten!
Javisst, mustig och murrig är höstord. Instämmer!

Kramar Anncathrine

Livskraft sa...

Vilken härlig dag!
Riktig livskvalitet.
Kram fina

Helenas enkla vardag sa...

Härligt Anna! Hoppas morgondagen bjuder på strålande väder också, för här har det varit höstrusk idag.
Kram Helena

Channal sa...

Snart är astrar, gladiolus och dahlior slut! Vad blir det får blommor då... färska blommor hemma är bästa piffet!

KRAM!!

Channal sa...

Jättehärligt dag idag! Nu "Hela Sverige bakar". Sachertårta mums!!

KRAM!!

Channal sa...

Grå himmel här men varmt och färgsprakande! Blå himmel imorgon skulle inte vara helt fel!

KRAM!!

Mamma C sa...

Klart man prickar av det roliga först i sin agenda. Måstena är dom som blir sist kvar. Härliga färger i din bukett.
Kram Mamma C

Channal sa...

Ibland är det skönt att hoppa över alla måsten!

Färg piggar upp:-)

KRAM!!

dianasdrömmar sa...

Härliga höstbilder stor kram Diana

Channal sa...

Tack! Men den här buketten passar även sommaren. Men blommorna är som ett mustigt rödvin:-)

KRAM!!

Anonym sa...

Underbar blombukett! Älskar färska blommor och tycker det är lyx till relativt liten peng.
Höstvisa ska vara med Cumulus på finlandssvenska, det var min mammas favorit när jag var liten.
Hoppas du får en härlig fredag. Här är blå himmel idag!
Kram Pia

Channal sa...

Blommor måste vi unna oss! Och idag skiner solen! Underbart!

Visst ska den vara med Cumulus!! En vacker visa.

TGIF! Ha en finfin fredag!

KRAM!!