tisdag 15 oktober 2013

N som i...


Nypon... varm nyponsoppa med gammaldags vaniljglass och minibiskvier!


Nyponros och nyponbuskar nyponbuskar och nyponpulver... var livrädd för nyponpulver! 
När jag var liten stoppade killarna nyponpulver under tröjan på tjejerna... jag fick panik!


Norrköping... min stolta vackra stad!


Nyförlovade... min älskade Ida är nyförlovad! Önskar dem all kärlek, glädje, passion och lycka i livet!
I förlovningspresent fick de Alex Schulmans enmansshow Älska mig!


Nagelvård... jag unnar mig lyxen att fixa mina naglar vart femte vecka... känner mig fin med vackra händer.


Nattsvart... det är mörk ute nu! Både på morgonen och kvällen. Håll ut... snart är det advent!

O som i oktober och onsdag som det är det imorgon!


Du ska ha en skön tisdagskväll och en bra onsdag min kära läsare! 

Du vet väl att jag skänker en krona för varje kommentar till Rosa Bandet!
HÄR kan du se fler som är med i kampanjen!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig med min iPhone5 och Canon G12)

23 kommentarer:

Livskraft sa...

Tack för fin komentar, jag blev jätteglad.
Härliga bilder på n.
Kram

Fröken Foto sa...

Riktigt fint tolkat av både N och O :) Härliga bilder. Nyponblomman var väldigt vacker!

kram kram Malin

Queen of Kammebornia sa...

Åh, nypon är så vackra både som ros och som nypon! Kram!

Channal sa...

Tack själv fina du!

KRAM!!

Channal sa...

TACK!! Nyponrosen den lyste skär bland alla gula löv och precis när jag skulle knäppa bilden med min iPhone kom ett litet bi och satte sig på blomman! Det var lycka för mig =)

KRAM!!

Channal sa...

Visst är dem!!

KRAM!!

Cathrine ab imo pectore sa...

Härliga bra bilder på N!! Nypon är vackra men har inte lärt mig tycka om det...

Ha en fortsatt fin vecka!!

Anneli Stålberg sa...

Vad fint med förlovning, grattis till dem båda! Vilka härliga höstbilder.
Kram!

dianasdrömmar sa...

Grattis till Ida :) blir alldeles varm när jag hör att allt är bra :) stor kram Diana

Channal sa...

Tack! Här hemma gillar alla nypon!

KRAM!!

Channal sa...

TACK fina du!!

KRAM!!

Channal sa...

Tack fina du! KRAM!!

Helenas enkla vardag sa...

Jaa jag minns nyåonpulver så väl. Killarna satte verkligen skräck i oss tjejer.
Riktigt roligt för ida och pojkvännen. Kanske inte långt tills du blir mormor heller?!
Kram Helena

Channal sa...

Tur för idag vet inte skolbarnen vad nyponpulver är!! Fullt med nyponbuskar vid skolan!

Vem vet, men mormor kan väntar ett litet tag till. Välkommet när det kommer!

KRAM!!

Anonym sa...

Så fina bilder och vad härligt med förlovning! Extra kul att hon vågar satsa frammåt finaste I!
Kram

anettan sa...

Grattis till din dotter och hennes karl. Så spännande.
Nyponsoppa och glass är ju super gott. Ha det gott. Kram Anette

Dagar av lycka sa...

Många fina n där! :) Vad roligt med förlovningen. Stort grattis till dem!

Kram Anna

Annika sa...

Så jätteroligt med förlovningen!!! Spännande och roligt.
Förstår att alla är så glada!!!
Vackra bilder bjuder du på. Minns nyponpulver med en rysning, usch!! men nypon i sig är vackra och GODA!!
Kramar!!

Channal sa...

Tack! Ja, visst är det kul❤ underbart!!

KRAM!!

Channal sa...

Tack! Livet är spännande!

KRAM!!

Channal sa...

Tack!! Ja, det är spännande och roligt!

Nyponpulver... brrrrrr!!

KRAM!!

Helens Universum sa...

Mycket fint och vackert på N. Grattis till det nyförlovade paret som är sååå söta! Tack för din fina kommentar på min sida!
Stor kram Helen

Channal sa...

Tack fina du!!

KRAM!!