tisdag 7 juli 2015

Sommarkalas!

Hej alla vackra själar! Hoppas ni har det bra. Idag höll vi på att blåsa bort...


Min bror fyller år idag så vi var bjudna hem till dem.
Det blåste så mycket... stormade skulle jag vilja säga.
Det gick inte att sitta ute... så det blev sommarkalas inomhus... och det gick ju fakriskt lika bra.



 Vi blev bjudna på något riktigt gott!
Tommy Myllymäkis matjesill med lök och brynt smör till dillpotatis. Se receptet HÄR!
Det här ska mannen och jag laga till någon dag. Så smarrigt!




Till kaffet blev det en gräddig jordgubbstårta... allt var FÖR gott så jag jäste ännu lite till!



Alltid lika trevligt att träffas... alla syskon med familjer. 
Men barnen har blivit stora och är utspridda lite här och där i Sverige. Av elva var det bara två som var där.


Söta lilla Alice var med på kalaset... vov vov hurra!


 Imorgon är det vi som ska ha massa folk här hemma.
Mannen och jag har fått rutin på stora bjudningar och det ska bli jättekul!

Må solen lysa på dig var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

12 kommentarer:

Unknown sa...

Älskar kalasbilder. Har blivit mer och mer förtjust i kalas, släktfester med mera. Ni ser ut att ha haft en trevlig dag för din bror. Stor kram till dig från mig
Maria

Channal sa...

Visst är det kul med kalas! Ett mysig sett att bevara kontakten med varandra.

KRAM!!

Mamma C sa...

Härligt med kalas och denna maträtt ska även jag testa här hemma. Hoppas det blir uppehåll för er idag. Just nu är det inget vidare väder precis.
Kram Mamma C

Channal sa...

Precis vad vi pratade om. 20 personer inomhus är inte en höjdare men det går. Solen ska komma fram på em. Håller tummarna!

KRAM!!

Anonym sa...

Så underbart & vilka vackra foton,lilla "voffsen" Alice är bedårande söt ♡ ...
/Nospuss & Kram

Mittgodastefinaste sa...

Ja herregud vad det blåste! Mysigt med familjekalas!

Kram Jenny

Anne-Marie sa...

Att det blåst så i Sverige. Har läst detta även på ett par andra bloggar.
Ni har verkligen många tillställningar. Trevligt. :)
Matjessill finns inte alls där jag bor. Saknar det ibland.
Den gräddiga gräddtårtan såg mycket god ut.
Kramar!!

Channal sa...

Tack o KRAM!!

Channal sa...

Det var verkligen storm! Vi fick binda upp våra rosor som hade blåst till marken.

KRAM!!

Channal sa...

Storm i ett par dagar! Men igår slutade det blåsa! Skönt! Nu vill vi bara ha tillbaka värmen.

KRAM!!

Villa Ell sa...

Här på västkusten är det fortfarande storm...
Trevligt med kalas och hoppas att ni hade en trevlig tillställning igår :)

Kram Sandra

Channal sa...

Här är stormen borta som tur är! Hoppas den inte kommer hit. Tack! Vi hade en jättetrevlig fest igår.

KRAM!!