lördag 24 februari 2018

Kära vänner!

Så vackert det var när jag öppnade ögonen från min säng idag. 
En stor sol och den har lyst hela dagen!


Snö och minusgrader utomhus men solen sken in och vackra blommor i vaser... en härlig vårkänsla.



Så det passade perfekt att fira Lotta... Hipp Hipp Hurra!
Igår fyllde min yngsta 23 år som vi har firat idag. Inte klokt vad åren rusar iväg! 




Självklart var mamma med på kalaset.

 


Igår var jag och köpte flera buketter med nyplockade tulpaner på lök.



Här bjöds det på två krämiga lasagner, stor sallad, le vainbröd, lagrad god ost, jordgubbar och vindruvor.




En hej dundrande middag tillsammans med barnen. Härlig dag helt enkelt!


Mitt hem är minst lika blomstrande som en blomsteraffär.


Mums säger jag! Maräng, vispgrädde, banan, chokladsås och glass. 
Det blev marängsviss till efterrätt! 



Och en god kopp kaffe till mammas nybakade kanelbullar.
Mamma snart 93 år bakade bullar imorse.
Jag, snart 55 år ung, tycker att det är lite meck med att få ihop allt till kalaset =) Hoppas jag håller till 93.



Ett glatt gäng! Maken, Jessica, Petter, Ida, Lotta och Mike + Mamma, Frank och jag =) 


Vilken dag! Jag är så tacksam för allt... och speciellt för att Lotta var så glad!


Nog lär vi få vänta ett tag till på att våren ska ta tag i oss... men om fem veckor har vi påsklov.

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilket fin och lyckat kalas ni haft, och så många fina tulpaner du köpt. Ha en strålande söndag nu med.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Tur det finns kalas och tulpaner som värmer upp mig i denna kyla!

Från Glam till Damm sa...

Ett stort grattis till Lotta! Mina döttrar blir 18 och 21 i år. Vad fint och vårigt du har det hemma och exakt likadana krukor som jag har. Men det var väl inte så konstigt. LoL!
Kram och ha en underbar söndag!

Anneli

Channal sa...

TACK! Haha lol... inte så konstigt alls =)

KRAM

Anne-Marie sa...

Ja, blomsteraffär kan man verkligen säga om ditt hem. :)
Tänk vad din mamma är duktig som fortfarande bakar.
Och som vanligt massor med god mat. :)
Grattis till Lotta!
Kram!

Channal sa...

TACK! Ja, visst är hon helt otrolig min mamma! Godaste kanelbullarna också.

KRAM