söndag 18 mars 2018

Sköna soliga söndag!

Kära vänner! Ja, jag har tjuvstartat! Jag har redan bjudit på våfflor till morgonkaffet.


Vet att det är nästa helg som det är våffeldagen.
Men jag blev så glad när solen bländade mina ögon när jag vaknade... och så är det ju söndag.


Jag har världens bästa recept på frasiga, spröda och goda våfflor som ni bara måste göra! 
Ät dem nygräddade med sylt, bär och grädde. Se receptet HÄR!
Lägg dem absolut inte på varandra, då mjuknar de snabbt och förlorar sin frasighet!


Älskar känslan av nybäddat med fina, mjuka lakan... så skönt.
Det här vackra blommiga påslakanet är från GANT.
Det är i 100% kammad satinvävd egyptisk bomull som ger en jättemjuk känsla och elegant lyster. 



 Tycker även om örngottet från Odd Molly... Real Wild Child xoxo.


Vi tog en ljuvlig söndagspromenad längs med Bråviken i solsken...




Smakade bra med kaffe vid vårt sommarbo... slöt ögonen och lutade mitt ansikte mot solen!


Det är tur att solen och spisen värmer skönt efter de extremt kalla nätterna. 
Nu puttrar världens bästa sjömansbiff på spisen... det doftar gott i köket. 


Nej, hörrni! Nu ringer timern... grytan ska vara klar. Dags för middag!

Skön söndagskväll till dig min kära läsare.

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Razzy sa...

Visst är det underbart i solen. 😊

Channal sa...

Blir så pigg o glad av solen!

KRAM

Mamma C sa...

Vilken superhärlig söndag med solsken och smygstart med våfflor. Grytan såg god ut den med.
Ha en fin söndagskväll.
Kram Carin

Channal sa...

Grytan blev jättegod! Ännu godare imorgon :-)

KRAM

Anne-Marie sa...

Ja tänk vilken vinter ni har fortfarande.
Både kyla och snö.
Men solen skiner ju i alla fall och värmer säkert.
Så gott det ser ut med våfflor! Min mormor brukade göra våfflor när jag var liten. :)
Kramar!

Annika sa...

Fint Anna!! Våfflor är ju så gott. Klart du kan tjuvstarta med dem, haha. Våfflor kan man alltid peta i sig :-)
Ni har kallt, men det är ju inget ovanligt hemma, vare sig i mars eller april.
Jättefin vinter har ni.
Kramar!

Channal sa...

Idag har det hänt massor! Solen värmer mycket när den väl får komma fram och vi slipper nordanvinden. Tänk, jag tycker att +5 grader är varmt =)

KRAM

Channal sa...

Gott med våfflor! Ovanligt seg och kylig vinter. Men nu börjar det kännas som vår i luften. Älskar't!

KRAM