lördag 24 mars 2018

Middleaged teacher´s Wardrobe Diary

Så skönt att slippa vinterkappan med luva... har plockat fram lite tunnare kappor.

Dagens hallbild...


Rosa kappa... Säker stil 2018!
Jag har alltid varit svag för rosa och jag kommer aldrig att tröttna på rosa. 
  • Lite tunnare helfodrad kappa i 100% ull - Matilde Coat från Morris Lady
  • Svart lite längre stickad polotröja - Mohair knit w. turtle neck från Coster Copenhagen
  • Svarta lite tunnare byxor i crepe - Coster Copenhagen
  • Svarta jodhpurs boots i skinn - Ecco
  • Svart liten skinnväska - Tiger of Sweden
  • Rosaskimmer på naglarna - Atmosphere Le Vernis Chanel



Ett säkert vårtecken är inte bara talgoxen som kvittar utan också trenchcoaten och loafersen.

  • Svart rak enkel blus - Filippa K
  • Svarta cigarettbyxor i vävt zigzagmönstrat tyg - Missoni Lindex (Saknar Lindex samarbete med stora designers)
  • Silverhalsband och örhängen - Holey Love från Efva Attling
  • Svarta knänätstrumpor - Lindex
  • Svarta supersköna skinnloafers - Flattered
  • Helfodrad lite längre trenchcoat med fina detaljer... axelklaffar, lagt veck nere vid ärmen och dubbelt symmetriskt lager på ryggen. - Aubrey Trench från Filippa K

Aubrey Trench - Filippa K... bilder lånade från MQ.


I natt går vi över till sommartid. Tänk, då blir det ljust klockan åtta på kvällen.
Fin lördagskväll till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

11 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,
Middleaged Teachers Wardrobe hör till mina favoritinlägg som du gör! Så kul och du har massor av fina kläder. Jag älskar den puderrosa kappan! Mer av dessa inlägg tack!
Kram och ha en fin kväll!
Anneli

Channal sa...

Go'kväll Anneli! TACK!! Ska komma igång igen med dessa inlägg =)

KRAM

Unknown sa...

Ja vad härligt att få ta fram den tunnare kappan! Supersnygg outfit!👌 kram Pernilla

Channal sa...

Tack! Snart har vi den riktiga vårvärmen!

KRAM

Mamma C sa...

Den kappan var wow, så snygg. Är inget stort fan för rosa. Men puderrosa går hem.
Kram Carin

Channal sa...

Det bra! Häng på, puderrosa är fint! Själv älskar jag allt från dimrosa till chockrosa ;-)

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Hej igen,
Jag glömde att skriva att det klär dig att vara en gift (och anständig :-) kvinna! Du fullkomligt strålar sedan du gift dig. Jag har aldrig träffat dig men man kan se skillnad på alla bilder. Kramen och jag är så glad för din skull. Jag skulle också vilja hitta hem.

Ha en underbar söndag!

Anneli

Channal sa...

Åh tack rara söta du! Du kommer hitta hem... jag lovar. Det finns en till alla! Du kan möta honom vid fruktdisken på Ica eller på flighten till USA. Jag var själv i tre år efter skilsmässan innan jag träffade min egen. Tänk, det blir 12 år sedan vi träffades. Och bröllopet var en extra krydda i livet.

Underbar söndag till dig med! KRAM

Annika sa...

SÅ kul att se dessa inlägg. GILLAR dem alltid. Tycker också det är ngra av dina bästa återkommande inlägg. Rosa kappan är super! Och en trench alltid så klassisk.
Kramar!

Channal sa...

Åh tack Annika! Vet att du gillar dessa inlägg :-)

KRAM

vaiybora sa...

yes what a great thing to bring out the thinner gown! super-stylish outfit! hug pernilla

ดูหนัง