torsdag 22 mars 2018

Videkissar och lövtunn is...



Hej alla vackra själar!
Idag när jag kom hem tog jag mig en skön promenad med min lilla kamera. En lisa för själen.


Tänk, i söndags promenerade vi här på isen. Det går fort nu... våren är på G! Hur glad blir man inte av det?!!



Solen bländar mina ögon och den värmer underbart skönt... älskar't!
Vintern har varit ovanligt envis i år... men nu ni, nu har vi snart vår.


Och hur lycklig blir man inte av att höra småfåglarna drilla och kvittra också... 


"Nu ska du höra nånting som jag vill tala om, jag såg en lärka nyss, och det var våren som kom. 
Nu är våren kommen, nu är våren kommen, alla lärkor börjar drilla då, just då. 
Vårens eldar brinna, vårens bäckar rinna, vårens kvällar är så blå, så blå, så blå."

Kvällens soundtrack...



Fin kväll till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Ninnie sa...

Å, underbara vårbilder! Videkissar...det är ju verkligen vår! Och så Saltkråke-vårvisan på det, vilken vårkänsla! En femårig pojke på mitt jobb gick och nynnade på den sången häromdagen.Jag kunde inte komma på från vilken film den sången var, trodde det var Pippi. Nähä! säger Odd då, det är ju Saltkråkan! Så roligt att dagens barn tittar på dessa gamla filmer, som JAG såg när jag var barn. Det är ju några år sen.... =)

Channal sa...

Mitt barnbarn Frank älskar Pippi Långstrump! Ska visa Saltkråkan och Emil i Lönneberga för honom också. De är helt fantastiska och roliga för hela familjen.

KRAM

Mamma C sa...

Så vackra vårbilder du tagit. Tänk så fort det går bara solen får vara framme.
Kram Carin

Channal sa...

TACK! Nu är det bara att gå ut och SKRAPA bilrutan =(

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,
Åh vad härligt med vårtecken. Videkissar är underbara. Vi ligger efter som bara den och har fortfarande en meter snö så jag får njuta av din vår genom bilder än så länge.

Ha en jättefin helg!
Kram, Anneli

Razzy sa...

Ja nu är den äntligen här även om det säkert kommer några bakslag till. Kram Eva

Channal sa...

Nu är det mesta av snön borta! Så skönt! Snart har vi vår på riktigt!

KRAM

Channal sa...

Bakslagen känns tunga men snart så =)

KRAM