torsdag 13 augusti 2020

Lycka med luktärt...


Redan tidigt i morse var det en fuktig exotisk värme ute.
IDAG SKULLE MAN LIGGA PÅ EN KLIPPA VID HAVET!
Sommaren bara fortsätter! Vilka fantastiska dagar vi har, nu gäller det att njuta av varje sekund!


Men jag jobbar för fullt och förbereder till nästa vecka.
Till lunch blev det denna vackra sallad... en krämig pastapesto med kyckling.



Luktärter hör verkligen sommaren till. De sprider väldoft och är en fröjd för ögat.
Önskar att du kunde känna doften av min ljuvliga bukett... mmmmm sniff sniff!


Kvällsmaten blev en repris från gårdagen... hallon, björnbär, kvarg och massor av SOL.


Efter jobbet åkte jag till RekoRing och hämtade färskpotatis och ägg. 
Och jag fick till och med hem denna bukett med luktärter. Älskar't!



Det är väl få växter som fyller oss med så mycket minnen som underbart doftande luktärter gör? 
Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig

4 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon!

Jag älskar luktärt och vacker färgglad mat!

Ha en riktigt fin fredag,

Kram, Anneli

Mamma C sa...

Vi hade luktärt ett tag när vi bodde i huset i Sverige. Och det doftade ljuvligt.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Jag också!

KRAM

Channal sa...

Du får sätta lite där nere i Spanien också.

KRAM