onsdag 12 augusti 2020

Vilken sommar vi har!

Kära vänner, än är inte sommaren slut! Jag njuter i fulla drag av härliga augusti.
Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker värmen är bra eller dålig. 
Jo, jag älskar dessa varma dagar men tanken på att det skulle bero på vårt eget förstörande av vår jord gör mig ledsen. 


Idag har vi haft kickoff mitt i sant i denna heta sommarvärme. 
Startade med picknick-lunch i Vasaparken och efter det rundvandring genom hela stan. 
Det var hetare än hetast... men mycket trevligt tillsammans med mina kollegor.


Nu är det tiden för att njuta av bär! Skogen och vår frys är full med blåbär.
Idag hamnade även 1 liter nyplockade hallon och 1/2 liter nyplockade björnbär i frysen.
Något som är gott är blåbärsmuffin med knaperstekt bacon. Testa!
Sommarbär kan man ha i både bakverk och maträtter.


Och det ska ni veta, att bär kan blandas i nästan vad som helst så här års! 
Ersätt tomaterna med hallon, björnbär eller blåbär!


Eller bara äta bären som de är till lite kvarg. Det gjorde maken och jag ikväll... och det var jättegott!


Här mår vi bra när vi får svalka oss i Bråviken... och nu är det riktigt skönt i vattnet.
Fin kväll till dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Härligt med en massa goda bär i frysen.
Jag har ofta frukt i maten eller salladen.
Kram Carin

Channal sa...

Visst är det gott! KRAM