lördag 10 oktober 2020

En skön start på helgen...

Hej alla vackra själar! Fullt ös medvetslös... ett dygn har för få timmar!
Jag skulle behöva det dubbla.



Fick en lyxig, varm och helt fantastisk fredagskväll. Maken bjöd ut mig på middag. 
Virå Bruk ligger mitt i skogen i södra Södermanland och maten där ÄR i TOPPKLASS!


Riktig gourmetmat till vettigt pris... i en rogivande och vacker miljö.
Vi var här i somras - se HÄR - och det tar bara 10 min med bil från oss där vi bor.


Förrätten var som en kyss för smaklökarna... ja, det slog gnistor om kyssen!
Varmrökt lax, bakad äggula, picklad rödlök, örtfärskost och rågsmulor.



Varje tugga av varmrätten var en ren njutning... vilka smakupplevelser!
Örtig kronfransyska med rostad potatis, parmesan, gremolatasky och bakad morot.



Vi satt bakom den sprakande brasan... supernöjda, varma och mätta beslöt vi att dela på desserten.
Saltkola-pannacotta med browniesmulor och bärkompott... så gott!



Vi kom hem precis lagom till Skavlan
Både maken och jag säger att detta måste vara en av de bästa säsongerna.
Så många spännande och intressanta människor.

Och du har väl inte missat Fyraåringarna på äldreboendet på TV4?
Vilket program... helt fantastiskt! Blir rörd till tårar.
Har besökt mamma och hon har blivit klippt och är nu fin i håret.
Men detta halvår har varit raka motsatsen för mamma och alla äldre på äldreboenden mot det TV-programmet.
Det dalar fort om de äldre blir understimulerade. 
Min mamma har alltid sett till att familjen är det viktigaste.
Helst skulle hon vilja vara tillsammans med sina barn och barnbarn mest hela tiden.


Hur GLAD blev jag inte när mobilen ringde vid halv åtta nu imorse.
Det var Frank som ringde... och vi pratade med varandra en liten stud.
Så mysigt! Blir varm i hjärtat. Frank har verkligen blivit stor. Svårt att ta in. Han är faktiskt fem år.
Ligger fortfarande under täcket med Mac'en på magen. Strax Melodikrysset!
Önskar dig en fin helg min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

2 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Vilket mysigt ställe ni har hittat. Verkligen ett toppensätt att starta helgen på. Ja,veckorna är stressiga :-)

Ja, programmet om 4-åringarna på äldreboendet är verkligen något. Tänk vad många äldre som lever i ensamhet,som om de vore bortglömda, och utan något meningsfullt i livet. Otroligt sorgligt. Jag skyller på den kultur vi lever i. I Sverige saknar äldre värde och det åldersdiskrimineras hejvilt, och ingen protesterar.

Jag önskar er en riktigt fin helg!

Kram, Anneli

Channal sa...

Hoppas detta kan leda till att politiker tänker till!
Bygg ihop så barn och äldre kan ha kul tillsammans! 🤗 Denna period med isolering av äldreboende på grund av Corona har varit tung för många!

Det är helt sjukt när vinstdrivna företag ska rå om våra äldre där personal är timanställda! Vidrigt! Har hört och sett så mycket. Fler personal, hundar och barn till äldreboenden.

Tur det finns bra äldreboenden också. Personalen borde få en eloge som tar hand om våra äldre.

KRAM