torsdag 1 september 2022

Eiffeltronet - vy från Sacré-Cœur, Paris.

Go'kväll alla vackra själar! 

Första september och nu känns det i luften att hösten snart är här. 

En stor akvarellmålning av mig... Paris 2009

Filmtips...

"Filmen Eiffel är ett verklighetsbaserat historiskt kostymdrama.
Den är maffigt fransk med romantik, dramatik och extravaganta 
specialeffekter med överdåd i dekor och vackra kläder. 
Berättelsen handlar om den passion som låg bakom skapandet av Eiffeltornet 
som sedan uppfördes till världsutställningen i Paris 1889."




Maken och jag var i Paris 2009.
Vy fotograferad av mig från toppen av Sacré-Cœur i Montmatre. 
Det var den bilden som gav mig inspiration till min akvarell.

Kvällens soundtrack... 





Några akvareller målade av mig hänger här hemma på väggarna.
Maken tycker om mina alster och det gjorde även mamma och pappa.
Haha en liten skara av beundrare. 
Jag blev verkligen jätteglad när makens dotter blev förtjust i målningen från Paris.
Så tack vare Johanna hänger den nu ovanför TV'n i vardagsrummet.


Och hur läckra är inte dessa stora lila blomsterbollar i vasen Dagg...



Imorgon är det fredag och mormors lilla hjärta Alma blir 4 år!

Kram till alla... Anna

(Alla bilder fotade av mig.)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så trevligt att börja morgonen med så ljuv musik.Dessutom en fantastiskt fin akvarell med vy över Paris som du målat. Tack för ett fint blogginlägg och trevlig helg!
Med vänliga hälsningar / Berit

Jenny sa...

Jättefin akvarell!! Och akvarell som är så svårt också!

Anonym sa...

Tack Berit! Detsamma till dig! KRAM

Anonym sa...

Tack Jenny! Vad glad jag blir! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Vilken talang du har!

Känns som om man skulle vilja åka till Paris.

Kramen,

Anneli

Anonym sa...

TACK Anneli! Visst längtar man till Paris! KRAM

Ninnie sa...

Men å, vilka fina målningar!! Klart de ska hänga på väggen! Så duktig du är på att måla. Jag gillar också att måla, men är inte så duktig på det som du. När jag var ung målade jag mycket - men sen har det fallit i glömska.
Tack för filmtips! Längtar till Paris!!! Var ju där en vecka i september 2014 - och blev så kär i den stan! Vi hade tänkt att resa dit tillsammans med min svägerska, N:s syster som bott i Paris några år när hon var ung. Men så kom pandemin så det blev inte av. Men Paris finns ju kvar - så nån gång kommer vi väl dit igen!

Anonym sa...

Tack Ninnie! Jag satt och målade och ritade jämt som barn! Kul att ta upp det då o då. Ja!! Snart är vi i Paris igen! Kul att resa med någon som har bott där!

KRAM

Johanna sa...

Verkligen jättefin är den!

Anonym sa...

❤️-Tack Johanna!! KRAM