fredag 2 september 2022

Idag är det ingen vanlig dag!

För det är Almas 4-årsdag🌸


Här är Alma bara 10 dagar… mormors lilla hjärta
 Puss och Grattis sötaste Alma
20 2/9 22
I precis 4 år har jag varit tok-kär i den här tösen!
Grattis till mig som har dig min söta, snälla, finurliga, roliga och kloka Alma.



Så idag har vi varit på ett mysigt Enhörnings-kalas-fika!
Moster Lotta, kusin Elvin och hans mamma var också där.



Alma hade önskat sig en rosa cykel med blommor och fjärilar 
och det skulle vara med ringklocka och cykelkorg också. 
Det var inte lätt att hitta. Men vilken tur! 
Det fanns exakt en sådan cykel i Karlstad och i MOTALA på Biltema. 
De har konstigt nog ingen nätshopping. 
Så jag bad maken åka och hämta cykeln när han ändå jobbade i Linköping. 
Det är 4,5 mil till Motala från Linköping. 
Kolmården - Motala är 10 mil... 20 mil t.o.r. 
Så vi tjänade in 11 mil… haha… Ja, vad gör jag inte för Alma! 
Det viktigaste, hon blev överlycklig när hon såg sin rosa cykel!



I cykelkorgen låg det en bukett med rosa luktärter och ett inslaget födelsedagspaket
med boken Sjung med Pippi. Du och jag Alma... vi gillar Pippi Långstrump!
Förresten, det gör vi allihopa. Franks favoritsång är Sjörövar-Fabbe.



Tänk att fylla 4 år! Det är en härlig ålder... att ha kul och leka hela dagen!
Storebror Frank hade slagit in massor av små spännande paket till sin syster



Alma har blivit ordentligt firad så hon sover säkerligen jättegott nu!

Kram till alla... Anna

(Alla bilder fotade av mig.)

6 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Vilken fin cykel!

Så kul med en storebror som är entusiastisk över lillasysters födelsedag :-)

Stort grattis till eran Alma.

Ha en riktigt fin helg,

Anneli

Anonym sa...

Tack Anneli! Detsamma till dig! KRAM

Ninnie sa...

Grattis till lilla söta Alma! Vilken fin cykel, förstår att hon blev glad!!
Vår lille Sam blir också 4 snart, i mitten på oktober. Tiden går så fort...!

Anonym sa...

Tack Ninnie! Tänk att våra barnbarn är lika gamla! Även Frank och din Lilly. Kul!

KRAM

Mamma C sa...

Vilken fin cykel Alma fick på sin födelsedag.
De växer våra barnbarn så det knakar. Vårt minsta blir 3 år i oktober.
Kram Carin

Channal sa...

Ja, åren springer iväg... jag hinner inte med! Vill stoppa tiden!

KRAM