fredag 30 september 2022

Söndagsmiddag på en fredag...


Så blir det när maken lagar maten. Gissa vad han bjöd på!

Här kommer fem ledtrådar...
1. Min inlagda pressgurka (av våra egna gurkor) stod på bordet.



2. God äppelchutney som vi köpte på Österlen i maj. Snart är burken tom!
Solen sken utanför köksfönstret... träden börjar så smått skifta i varma färger.


3. Rårörda lingon plockade i Kolmårdsskogen.
4. Kokt potatis såklart!
5. T.o.m. mitt favorit-rödvin hade maken åkt in till stan och köpt. GULLE!
Annars föredrar jag rosé. Men detta rödvin tycker jag jättemycket om. 
Terre de Mistral Reserve - Côtes du Rhône organic. Maken är en vinnare!
Kan du gissa maträtten?



JA, rätt! En klassisk söndagsstek med en mustig god sås. 
Receptet maken följde kan du se HÄR!
Det smakade riktigt gott! Sen är det lyxigt att bli ompysslad. TACK!


Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Trevlig helg och Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

4 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Mums så gott! Egeninlagd gurka är ett av de allra bästa tillbehören tycker jag.

Ha en fin helg!

Varm kram,
Anneli

Mamma C sa...

Så mysigt och skönt att få sätta sig till ett dukat bord och sedan bli serverad en god välsmakande middag.
Ha en fin lördag.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Anneli! Visst är det gott! Och så enkelt att göra. KRAM

Anonym sa...

Hej Carin! Det är underbart att få sätta sig vid dukat bord. KRAM