söndag 12 februari 2023

Min helg...

 Fredag till söndag... här kommer allt på en och samma gång! 

 Häng med vetja!

fredag

Älskar mina fredagar... slutar vid lunch... så det blev en lunchdate med min stora tjej Ida.

Sushi... vackert för ögat som små konstverk och delikata för smaklökarna.

För tio år sedan fanns det två sushirestauranger i min stad. Nu finns det hur många som helst.

Nästan lika många som pizzerior skulle jag tro... hmmm nästan.

Efter god sushi och en mysig stund med Ida åkte jag och hämtade Alma och Frank från föris och skolan. 

Längtade efter att få rå om dem lite så de följde med hem. Vi fick ett jättemysigt dygn tillsammans!


Frank ville inte vara med och spela memory... Alma och jag spelade flera omgångar.
Det är så roligt och Alma är en hejare på memory... gissa vems hög som är vems?

lördag



Lunchtimmen... Alma är en njutare när det gäller mat.
Mmmm... det är så gott... jag älskar kyckling, sa Alma! Klart det blev glass till efterrätt.


Sen på lördagen körde vi hem Frank som skulle träffa sin kusin Alex... istället hoppade Ida in i bilen och vi fortsatte bilfärden mot Lotta för att hämta henne. Full bil och mot ett 70-årskalas!



Ja, min svägerska Lise-Lotte firades. Och hon fyller 70 år imorgon?

Hipp Hipp Hurra! 

    


Alma fick kul tillsammans med sina sysslingar... en ny generation gullungar!
Hedda är bara ett halvår äldre än Alma och lilla Malte fyllde ett år alldeles nyligen.
Frank och två flickor saknades... Elsa 5 år och Ilse 1/2 år.





Det bjöds på så mycket gott... lax med rom, fräsch potatis med primörer och en stor sallad.
Nybakat bröd, brietårta och god dricka.


Och här leker Malte tittut i trappan.

Nu är Alma igång igen... hon sa: "Fantastiskt goda kakor".

Här kommer en 49 år gammal diabild från pappas 50-årsfest 1974. Här är Lise-Lotte blott 21 vintrar.

Jag sitter i randig klänning (snart 11 år). 

Minns att jag tyckte att hon var så söt och lik prinsessan Caroline av Monaco. 

Hon var även min scoutledare på den tiden. Fina minnen, KUL!

söndag

Planering och jobb, jobb och lite blogg!

Men vi hann även med att besöka makens yngsta som har flyttat in i en ny lägenhet med tjusig utsikt.

Från deras balkong ser man Restaurang Vila som jag besökte i torsdags med några kollegor.

Den fina lilla familjen fick en blombukett... långa tjusiga franska tulpaner och en hög Ivar Aaltos-vas.

Vasen är en försenad 30-årspresent ill Jessica. Hennes mage den växer och växer.

Snart ska Enzo bli storebror till en liten syter. Han visade oss sitt rum som han stormtrivs i. 

Det bjöds på kaffe och nybakade citronmuffins med vallmofrön.

Avslutade söndagen med min hemgruppsträff... damgänget. Kom hem 20.15.

Nu kommer jag somna gott... en arbetsvecka till sen sportlov!

Trevligt veckoslut, hoppas att du har haft en fin vecka min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Hänt en del under din helg, och bara roligheter med.
Lilla Alma verkar vara en riktig gormeunge 😉😁.
Mysig fredag och lördag med barnbarnen också. Vår lilla Ellen älskar att spela spel med.
Ha en ny fin vecka.
Kram Carin

Anonym sa...

Jisses, Jag blir trött vid blotta tanken på din dag, verkligen fullsmockad. Du tycks vara otroligt energisk. Och vilken kalasaktiv
familj du har!
Glad att du orkar med allt kalasande och allt
gott att äta.
Vi hade en regnig, urtråkig söndag, men NU, nu skiner solen. Det blir en glad måndag.
Ditt humör smittar av sej, tack och lov.
Kram - Ruth i Virginia

Anonym sa...

Hej Carin! Det är verkligen tacksamt att bjuda Alma. Hon gillar det mesta. Visst är det kul att spela riktiga spel. KRAM

Anonym sa...

Hej Ruth! Jag är helt slut, orkar egentligen inte. Mycket på jobbet också. Måste sakta ner… men o andra sidan är det samtidigt en vitaminkick! KRAM

Annika sa...

Fin helg sådär i februari - och förstår känslan av att det blir många aktiviteter men samtidigt vill man ju inte missa nåt (FOMO)! Själv tog jag medvetet ett par lugna dagar eftersom jag kände att det blivit intensivt med aktiviteter och allt de sista par veckorna. Det gjorde gott.
Kram,
Annika

Channal sa...

Hj Annika! Ibland kommer allt på en och samma gång! Älskar verkligen att bara få vara hemma och inte behöva göra något. Så skönt! Bra att du fick till några lugna dagar. De är viktiga! KRAM

Annika sa...

Fullt upp för dig i helgen!
Vad fin Ida är i håret, hon passar i lite blondare hår. Jättefint.
Och mys med barnbarn och fester.
Du kanske vill att denna helg helt ska gå i lugnets tecken?
Kramar!

Channal sa...

Tack Annika! Det ska jag hälsa henne! Det var ju bara roligheter och det piggar upp! Får vila på lovet. KRAM