söndag 12 november 2023

Dubbeldop 20 11/11 23 ❤

❤ Kusinerna Ella Marie och Emma Marie 

Ella hon bor här i Norrköping tillsammans med mamma Jessica, pappa Petter och storebror Enzo. 
Kusinen Emma bor i Florida USA. Så dopet hölls även på lite engelska.
Det är bara tre månader mellan töserna. Så det var väldigt fint att de döptes tillsammans.
Faster Johanna var Gudmor till Ella och moster Jessica var Gudmor till Emma.



Här är Emma med sin mamma Miri, Jessicas syster. De kommer ursprungligen från Syrien.
Vårt yngsta barnbarn Ella blir 6 månader den 20/11. Tänk, hon kom på mitt 60-årskalas i maj.


 På dopceremonien var det lika många barn som vuxna... spännande med dop.


Tryggare kan ingen vara... Än Guds lilla barnaskara. 
Det gör ont när jag ser bilder från krigen i Gaza och Ukraina... orkar inte, mår dåligt av det.



Vi önskar Ella och Emma all lycka i världen och massor av kärlek.


St:Olai kyrkan ligger fint mitt i stan på Drottninggatan.


Här är storebror Enzo med mamma och pappa. Stackars Enzo... han var lite sjuk, inte kul.
Men oj, oj så mycket gott det bjöds på i en festlokal efter dopceremonien!


Det kom in mat mest hela tiden... först kall meze med massor av goda röror och pitabröd.
Efter det varm meze med bl.a. små jättegoda pirogen och smördegsbakade ostpinnar.
När vi alla var mätta kom överraskande kronan på verket! Jättefat med grillat lamm och grillad kyckling.
Stackars maken höll på dö på kuppen när han fick i sig världens starkaste chili! Det var riktigt otäckt.
Annars var alla glada och satt och åt... några kom t.o.m upp och dansade till arabiska toner. Vilken fest!



Det var inte lätt att fånga alla gullungar på bild. Mer fokus på mammorna!


Och vilken doptårta sen! Har aldrig sett något liknande... som värsta bröllopstårtan.
God var den också! Lika söt som som Ella och Emma! 1000-Tack för en fin dopdag!



Nu får vi hoppas att storebror Enzo snart blir frisk!

Idag får vi fira alla pappor på Fars Dag!
Tänder ett ljus för min pappa som är saknad... men han är med mig hela tiden.
Har plockat in den sista kärleksörten...


Maken har fått en kopp kaffe i Muminpappa-muggen till Vinterstudion.
Skidskytte på TV... då är det fest för maken!


Köpte de första tulpanerna på ICA Delfinen för 49.90... 
Och idag ska jag få vaccin mot Covid (min femte) och influensan. 
Första gången jag vaccinerar mig mot influensa.


Ida och Lotta ska fira sin pappa hemma hos Mikes föräldrar. Så där är det TRE pappor att fira!
Vi har många pappor i familjen och det finns många fantastiska pappor där ute. Grattis till er!


Trevligt veckoslut till dig min kära läsare... hoppas du har haft en fin helg!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, man lider och blir så ledsen att se och höra om krigen som är nu.
Vilken trevligt dop ni var på. Härligt när de små får vara med bredvid när kusinerna döps.
Verkligen en massa gott som det bjöds på efter dopet och vilken vacker tårta det var.
Jag har bara tagit de tre sprutorna som var tvungen att ta.
Ha en fin och bra söndag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Det var en riktig fest!
Nu får jag se hur det går med vaccineringen, gillar inte sprutor. KRAM