tisdag 16 november 2010

I min trädgård idag!

Vi har fullt med fåglar och ekorrar... men idag fick vi besök av ett rådjur i solskenet som åt upp de röda äpplena i trädet. Hoppas att Bambi blev mätt och inte fick ont i magen!

Mannen är i Linköping och firar en kollega som fyller jämt! Lotta är på sitt rum och jag sitter och tittar på Halv åtta hos mig. Bengan som bjuder idag verkar så himla mysig! Ja, alla i veckans program gillar jag!

Imorgon ska min Lotta spela innebandy i Linköping, en stor turnering med skolan. Hon har en ledande roll... matsäcken är fixad. Det blev 28 plättar, pepparkakor och äppelmust! Heja, heja lycka till nu imorgon! Synd att jag inte kan vara med och peppa! Jag ska peppa mina elever istället, de ska få sitt vaccin! Brukar inte vara några problem.

Det var för ett år sedan som det var ett sådant rabalder om Svininfluensan! Jag tog aldrig det vaccinet... men strax ska jag ta en kopp te till Äntligen hemma och Desperate Housewives!

Ha det gott allihopa! KRAM Anna
{collage och foton av mig}

4 kommentarer:

Sahra sa...

Hej. Försöker få till min iphone. Hur gör du för att blogga? Jag lyckas få upp ett nytt inlägg och att skriva in rubriken. Men sedan får jag inte ned markören till själva skrivrutan. Jag fattar bara inte. Jag kommer inte ha tid för något annat än min iphonen. Det är helt sjukt. Kram/S

Miss Marie sa...

Jag tror te är bättre än svininfluensavaccin... ;)

Vilka fina bilder! Kul att ha vilda djur så nära! :)

Channal sa...

Sahra: Att blogga med laptopen eller ajfånen är ingen skillnad! Peta med fingret kan vara lite svårt i början! Du kommer att lära dig snabbt! Vanebildande är det, och väldans bra att alltid ha datorn med sig. Ibland kanske jag skulle lyckas bättre med nya saker om jag fixade att ta mig igenom instruktionsböckerna som alltid, tyvärr, är avskräckande! Grattis o Lycka Till! Marie: =) te är nyttigt! Blev väldigt överraskad av Rådjuret. Trodde först det var en massa ekorrar i trädet =) Sen såg jag vad det var! Kramar Anna

Anonym sa...

Så himla fint ni bor! Jag tycker man blir så glad om man får se vilda djur inpå. Jag tittade också på "Halv åtta hos mig" och tänkte att den där lax förrätten som han gjorde med curry måste jag prova! Tjejen som hette Jasna hade så fantastiskt fin klänning också på sig. Jag gillar det programmet, det är precis lagom. Tycker det är roligast att se hur alla bor. :)
Ha en fin dag! Kramar, Maria.