lördag 6 november 2010

söndagen den 31 oktober... hej kära dagbok!

Den här söndagen var lååååååång och vi hann massor mellan 08.00-18.00, och vi gick o vi gick o vi gick... stegräknaren visade 100.000 någonting!! Solen sken så vi kunde sätta oss ner o ta små pauser då o då och Starbucks fanns i varenda gathörn med gott kaffe!
Vi bodde ett kvarter från Empire State Building så vi började morgonen med att ta hissen upp! En fantastisk utsikt... alla hus var höga men vi var ovanför dem alla! Central Park var STOR! Som du kan se på bilden längst ner till höger på collaget här ovan.

Vi besökte MoMA - Museum of Modern Art - här finns alla de stora och flera av deras mest berömda konsverk! En stor upplevelse att få se...
Sen strosade vi igenom 1/3 av Central Park och mumsade på varsin hot dog... en underbar idyll och en stor kontrast mot alla skyskrapor. Här mötte mannen en kollega... det var faktiskt svenskar överallt!
Guggenheims museum of modern art var så häftigt! Ett skönt rogivande museum som är ett måste att besöka. Arkitekten Frank Lloyd Wright som ritade museumet på 40-talet gjorde jag ett stort arbete om, och redovisade muntligt med bilder, när jag gick på gymnasiet... så det var extra kul att få se det live. Inte så länge sedan jag gick i gymnasiet... typ snart 30 år sedan!

Det blev mycket gående och många intryck denna dag + jetlag... när vi kom tillbaks till hotellet vid 18.00 var vi helt slut... vi skulle bara vila lite innan utgång och middag... Vi vaknade 21.00 och helt tjong i marängen! Men kul det hade vi! Tur vi är så vältränade mannen o jag =) OBS! Ironisk!

Ikväll kommer Ida hem till oss... ska bli mysigt!
Så nu släcker jag ner laptopen... ha en skön kväll min kära läsare!

Kram till alla... Anna

(alla foton och collage av mig förutom det med mig sittande i fönstret,
den bilden tog min älskling)

2 kommentarer:

Sahra sa...

Jag älskar att titta på dina bilder. För du hittar små detaljer som jag bara kan drömma om att komma på att leta efter. Jag antar att du hade en ganska klar bild över vad du ville se. Jag är väldigt intresserad över om du hann med det du tänkte. Uppfyllde det förväntningarna. Var det några besvikelser. Vi har väldigt lika smak du och jag och jag inbillar mig att din och min must do do lista ser ganska lika ut. Eftersom tiden ändå är begränsad som jag kommer att tillbringa vid mitt första NY-besök tar jag gärna emot lite tips från just dig. Köpte du några fina presenter till tjejerna? Kram/S

Channal sa...

Tack Sarha, blir glad att du tycker om mina bilder! Vi hann inte med allt det vi tänkte, hjärnan orkade inte allt på fyra dagar. Teater, jazzclub och Brooklynbron får vi ta nästa gång. För dit ska jag igen, absolut! New York var över mina förväntningar. Blev helt knockad av denna stad, in love =)! Inga besvikelser! Ett plus var att vi hade strålande sol o blå blå himmel varje dag! Vi planerade upp två dagar, det är klokt att göra. Presenter o julklappar blev det till mina tjejer från affärerna Sephora, Victoria Secret´s och Forever21. En underbar shoppingstad! Kram Anna