tisdag 23 november 2010

Välkommen vinter!

Jag beundrar detta kyliga vinterväder.
Halsduk, vantar, se min andedräkt i luften...
Den vita snön får mig att le som ett barn.
Jag vill slänga mig i snön och göra snöänglar!

Att skotta är mindre roligt men hellre det än ett rått regnigt gråväder!
Kvällar och morgnar blir ljusare och skönare!

Fast det är lite oroligt att sitta här just nu...
Väntar på att mannen ska komma hem!
Han är ute på de snöiga och isiga vägarna!

Tycker du om vintern?
Kram till alla... Anna
{foton av mig}

Stora problem på grund av snön: Snöbollskrig på skolgården! Tre bussar har kört av vägen, ett tiotal trafikolyckor har rapporterats i länet och 900 av Eons kunder är utan el. Det allra senaste nyheterna från www.nt.se

2 kommentarer:

Unknown sa...

that looks so nice, we don't get that much snow over here, even if we get any:)

Channal sa...

I will sent you some snow =)