söndag 11 september 2022

Kusinkalas för Alma🎂💝


Min dag startade med att baka kÀrleksmums till Almas kalas!
SÄ nu har alla kusiner och nÀstankusiner firat Alma 4 Är.

Hipp Hipp Hurra!

Vi hade inte bara med oss kÀrleksmums utan Àven en bukett med luktÀrter.
Alma Àr som en liten luktÀrt och en kÀrleksmums.



Den fina och goda tÄrtan hade Almas farmor bakat... hon Àr som en riktig konditor.


Efter kalaset Äkte vi till vallokalen. Att rösta Àr min rÀttighet och skyldighet.
Vet inte om jag kommer kunna sova i natt. Valet Àr en RYSARE!
Jag mÄste ha min skönhetssömn... för imorgon Àr det dags för skolfoto.

Önskar dig min kĂ€ra lĂ€sare en bra ny vecka!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Mysigt och kul att ha födelsedagskalas för sina kusiner.
Vilken fin tÄrta farmor hade bakat.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack! Visst Ă€r det kul med kusinkalas… och full rulle! Fin och God tĂ„rta ocksĂ„ hör till.

KRAM

Ninnie sa...

Vilket kalas! Och vilken söt och go liten 4-Äring..!
Tack för turen du tog med mig pĂ„ till Stockholm! Å, det var lĂ€ngesen jag var dĂ€r. Vilken innehĂ„llsrik tur ni hade, sĂ„ mycket roligt!

Ja, nu vet vi ju hur det gick i valet. Jag blev inte glad...snarare rÀdd och ledsen över att SD fick sÄ mÄnga röster. Det Àr h e l t obegripligt för mig, ja, ofattbart! Jag tror inte folk, de som lagt sin röst pÄ SD vet vad de egentligen stÄr för och vill med Sverige. Och DET Àr ocksÄ obegripligt och sorgligt i sÄ fall, att inte folk tar reda pÄ mer om vad det parti man lÀgger sin röst pÄ har för ideologi och mÄl. SÄ tycker jag...

Channal sa...

Tack Ninnie! Ett mysigt kalas... och en glad och nöjd Alma. Det Àr det bÀsta!

Ja, vad ska man sĂ€ga! Det Ă€r skrĂ€mmande... fördumningssverige!! HĂ„ller med dig! Det ÄR GRÄSLIGT!! Borgarna har slĂ€ppt fram skiten!

KRAM