fredag 16 september 2022

Min fredag...


Jag fattar inte riktigt att det redan är fredag och mitten av september.
Kändes som om det nyss var tisdag och jag var på AW!



Fredagsmys med indiskt... Chicken Tikka Masala med ris, raita, nanbröd och rosa prosecco.
Maken föredrar rött men är det jag som går på systemet blir det rosa... så är det!
Allt smakade jättegott! Receptet kan du se HÄR!



Ur kvällens högtalare sorlar det ut skön musik... Bruno Mars och Anderson Paak.

Middleaged teacher's Wardrobe Diary...


        


 I morse var det 9°... men dagen bjöd på 14° sol och regn.
Fram med min gamla trenchcoat från Esprit! 
Polotröja och byxor i ljusa färger från Filippa K till vita tygskor från Gant.
Gosig polotröja i 70% fin ull och 30% kashmir till byxor i 98% ull med 2% elastan. 


Nya gelénaglar fixade. Supernöjd med den ljusa färgen Tan från Gel Bottle
Ring- och långfingernaglar fick lite extra glans - Glazed Donuts Nails - med Chromepigment.


Fredagsbuketten är hämtad hos min nästangranne... älskade luktärt!


Kvällens himmel matchar luktärtsbuketten... så vacker!


I morgon blir det fransk afton här hemma. Ska bli mysigt!
Önskar dig min kära läsare en Trevlig Helg!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Veckorna går fort 😀.
Så snygga dina naglar blev.
Maten såg väldigt god ut med.
Ha en fin lördag.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack! Veckorna springer iväg! Fin lördag till dig! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Så klassiskt och så elegant. Du är så fin i allt du sätter på dig Anna. Trenchcoats är underbara och tidlösa plagg som man alltid kan känna sig välklädd i.

Ha det gott!

Kramen,

Anneli

Anonym sa...

Tack Anneli! En trenchcoat blir ALDRIG omodern! KRAM