söndag 7 juni 2026

En bra avslutning på helgen…

Kära vänner! Just nu är det verkligen underbara dagar. 
Naturen är så vacker, luften är sommarskön och det är mycket kul som händer. 
Idag fick maken och jag splitta på oss... två kalas stod på schemat!


Vi åkte båda hemifrån vid tolvtiden, men innan dess hann jag slå in två paket. 
Det ena innehöll en hjälm som blev inslagen som ett salladshuvud, 
och i det stora paketet låg ett par inlines.


Luna fyller 9 år imorgon, men kalaset hölls redan idag i Linköping, 
dit morfar åkte för att gratulera henne. 
Hon blev glad för presenterna, vilket var roligt att höra. 

Själv hade jag sommaravslutning med bokklubben idag, 
så för min del blev det lunch ute på landet hos Maria. 



Jag hade med mig ett gäng pocketböcker som de andra fick botanisera bland och ta med sig hem. 
Medan de bläddrade bland böckerna passade jag på att vandra runt med kameran bland alla blommor. 




Det var så otroligt mycket fint som blommade runt Marias stuga.





Som extra sällskap dök det dessutom upp en pigg liten ekorre som skuttade omkring i trädgården. 
Så otroligt söt och charmig att titta på!


Maria hade dukat upp en riktig festmåltid. 



Det bjöds på jättegod laxtårta, en fräsch sallad och smarrig potatismuffins toppad med räkröra. 
Det kändes som den bästa midsommarlunchen man kan tänka sig! Så GOTT och FINT!!




Till kaffet serverades en ljuvligt god rabarberkaka med lättvispad grädde.



Vi satt ute och njöt av det ljumma sommarvädret. Jag älskar verkligen sådana dagar. 
Tiden bara swishade förbi och helt plötsligt visade klockan fem.


Två härliga dagar på landet har det blivit för mig den här helgen...
precis sådana dagar som man gärna sparar i minnet länge.

Trevlig söndag, hoppas att du min kära läsare har haft en fin helg! 

Kram till alla... Anna
(bilder fotograferade av mig)

12 kommentarer:

Johanna sa...

Luna blev jätteglad och provåkte sina inlines (som även blinkade!) direkt på kvällen. Tack <3

Hallon o Blåbär sa...


Halloj!
Vilken härlig avslutning på helgen du hade.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Johanna! Jättekul! Lasse berättade! Sen såg vi filmen du skickade. Luna åker fint!! Vi ringer och sjunger via facetajm när hon kommer hem från skolan. Vår stora tjej!! KRAMAR

Channal sa...

Halloj Carin! Tack! Ja, jag fick en mysig helg! KRAM

Annika sa...

Fin sommarmat - rabarber är otroligt gott och räkorna såg fina ut - och sommarsysselsättningar! Jag tittade lite på böckerna - har läst Och bergen svarade, de andra känner jag inte igen. Jag köpte lite svenska pocketböcker och betar av nu (när jag inte läser böcker om Östergötlands historia eller facklitteratur :) ).
Kram,
Annika

Anonym sa...

Härlig svensk sommar på dina bilder :D! Naturen är som bäst nu. Älskar de fina gamla kaffekopparna och porslinet... Kram, Annika

Channal sa...

Hej Annika! Ja, rabarber hör verkligen sommaren till, och räkor är bland det godaste jag vet!

Vad kul att du också har läst ”Och bergen svarade”! Jag tyckte mycket om den. Svenska pocketböcker låter som perfekt sommarläsning. Samtidigt förstår jag att böcker om Östergötlands historia är spännande! Tack för texten du delade med dig av till mig! KRAM

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Ja, den svenska sommaren är verkligen magisk just med all grönska och blomning. Så roligt att du uppskattade kaffekopparna och porslinet! Tyckte också mycket om det! KRAM

Monnah sa...

Vilken blomsterprakt och WOW, säger igen att det är så märkligt att jag ligger efter här på Sturkö. Mina dagliljor har förstås precis börjat blomma, kanske är det inte så illa som jag tänker. Ser ut som att du fick en jättemysig träff. God mat är ju en av livets höjdpunkter! Kram.

Annika sa...

SOM alltid lika underbart fina bilder hos sig. Sverigesommar DELUXE. TACK för dem!!
God mat också här, som alltid :-* Den där laxtårtan alltså ... HJÄLP vad god den ser ut. Potsstismuffinsen också, men guuuud vd GOTT!!! Vilken fest.
Och Mike fyllde år också denna helg. Du har haft fullt upp med roliga saker, SÅ bra!
KAN tro att barnen jublade över presenten, hihi!!
Sånt fint broderi där också. de ska vi fira. Är det din mamma som gjort det?
Kramar!!

Channal sa...

Hej Monnah! Det är fascinerande hur olika långt naturen kommit trots att Blekinge ligger mycket mer söder ut än norra Östergötland. Men då har du ju fortfarande dagliljornas blomsterprakt framför dig att se fram emot! Perfekt till midsommar!

Du har så rätt, god mat är verkligen en av livets stora glädjeämnen. KRAM

Channal sa...

Hej Annika! Åh, men tack snälla du för alla fina ord! Nu har vi en riktig Sverigesommar deluxe☀️🌸

Laxtårtan och potatismuffinsen ska göra det till midsommar! Så festligt och gott!!

Och ja, broderiet är gjort av min mamma. Visst är det fint? Det betyder extra mycket när det är handgjort med så mycket kärlek. KRAM