måndag 22 juni 2026

Vid vårt sommarbo♥

 

Kära vänner! Nu börjar jag bli lite dagvill… har inte riktigt koll på dagarna. 
Men idag är det måndag, så igår var det söndag! 
Och imorgon, tisdag, ska jag INTE till jobbet... så det så!

Efter midsommar och allt... börjar ledighetskänslan verkligen infinna sig!
Ledig, Ledig med stort L. Vila, slappa, njuta och ta dagarna som de kommer.

Igår var vi nere vid vårt sommarbo... 
Så härligt och kul att det var folk nere vid sina sjöbodar också.
Det gav hela stället en så där extra gemytlig sommarkänsla.


Och jag tror baske mig att sista biten av jordgubbstårtan 
från midsommarafton smakade ännu godare så här några dagar efter.





Makens första dopp i Bråviken... då är det sommar på riktigt. Älskar’t!





Timmarna gick, och vi hade det hur skönt som helst.



Efter fem, sex timmar knallade vi upp igen, och maken satte på grillen.

Sommarlov!
Mitt sommarlov
Vad jätteskönt mitt sommarlov ska bli
Med bad och sol och jordgubbar och glass
Tänk när man springer barfota i gräset
Och humlor surrar kring i solens gass
Och jag ska önska mig många soliga dagar
Så det blir varmt i vattnet i vår vik...

Sång av Anita Hagerland


Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)

2 kommentarer:

Hallon o Blåbär sa...

Så härlig dag och skönt att du kommit ner i varv och bara är.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Ja, nu är jag ledig... så skönt! KRAM