måndag 22 juni 2026

Vid vårt sommarbo♥

 

Kära vänner! Nu börjar jag bli lite dagvill… har inte riktigt koll på dagarna. 
Men idag är det måndag, så igår var det söndag! 
Och imorgon, tisdag, ska jag INTE till jobbet... så det så!

Efter midsommar och allt... börjar ledighetskänslan verkligen infinna sig!
Ledig, Ledig med stort L. Vila, slappa, njuta och ta dagarna som de kommer.

Igår var vi nere vid vårt sommarbo... 
Så härligt och kul att det var folk nere vid sina sjöbodar också.
Det gav hela stället en så där extra gemytlig sommarkänsla.


Och jag tror baske mig att sista biten av jordgubbstårtan 
från midsommarafton smakade ännu godare så här några dagar efter.





Makens första dopp i Bråviken... då är det sommar på riktigt. Älskar’t!





Timmarna gick, och vi hade det hur skönt som helst.



Efter fem, sex timmar knallade vi upp igen, och maken satte på grillen.

Sommarlov!
Mitt sommarlov
Vad jätteskönt mitt sommarlov ska bli
Med bad och sol och jordgubbar och glass
Tänk när man springer barfota i gräset
Och humlor surrar kring i solens gass
Och jag ska önska mig många soliga dagar
Så det blir varmt i vattnet i vår vik...

Sång av Anita Hagerland


Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Hallon o Blåbär sa...

Så härlig dag och skönt att du kommit ner i varv och bara är.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Ja, nu är jag ledig... så skönt! KRAM

Ninnie sa...

Så somrigt och skönt! Ni har det verkligen härligt i ert lilla bo vid vattnet. Läste också om din midsommar -så härlig precis som en midsommar ska vara!
Jag missade midsommaren i år, vi är ju på resa i Norge och här firas inte midsommar.
Njut nu av sommar och ledighet!!
Kram från Ninnie

Channal sa...

Hej Ninnie! Det är verkligen en speciell tid nu och vi försöker njuta av lugnet här vid vattnet.

Midsommaren blev mysig och precis sådär enkel och härlig som jag önskar. Men vilken fantastisk anledning att missa midsommar… en resa i Norge låter ju helt underbart! KRAM